3rd October 2015, 18:47
|
Registered User
|
|
|
|
Egyptische miljardair 'heeft 2 eilanden op het oog' voor vluchtelingen.
Net als Jessie vind ik het een fantastisch initiatief dat deze Egyptische miljardair zijn geld wil investeren in vluchtelingen. Dit is een erg nobel gebaar waar andere miljonairs/miljardairs een voorbeeld aan kunnen nemen. Als iedereen zijn steentje bijdraagt, zal de toekomst er rooskleurig uitzien.
De manier waarop hij dit van plan is te doen, doet me toch even fronsen. Hij wil een eiland kopen om daar alle vluchtelingen onder te brengen zodat ze daar een nieuw leven kunnen opbouwen. Dit moet me denken aan Pater Damiaan en alle melaatsen die men had ondergebracht op Molokaï. 'Zet alle vluchtelingen op een eiland en we zijn er vanaf', zo beeld ik me dit dan in. Ik denk dat (sommige) vluchtelingen verschrikkelijke dingen hebben gezien en nood hebben aan re-integratie in de maatschappij, psychologische ondersteuning..... en dit kan men niet verwezenlijken als men ze gaat isoleren op een eiland.
Dit is natuurlijk allemaal makkelijker gezegd dan gedaan en ik als ik naar de toestand van nu kijk, denk ik ook niet dat de 'ellende' snel over zal zijn.
|