4th October 2015, 17:30
|
Registered User
|
|
|
|
Dieven trappen in val van de lokfiets
Net zoals Jari vind ik dit een goed idee. Het is enorm frustrerend om te merken dat je fiets gestolen is wanneer je graag naar huis zou willen gaan na een lange dag op het werk of een lange dag achter de schoolbanken. Dat niet alleen, misschien hebben anderen in het gezin die fiets ook wel nodig. Misschien is het een fiets van een gezin dat lang voor de fiets heeft moeten sparen en zich geen nieuwe fiets kan veroorloven. Misschien is de fiets wel een cadeau van een dierbare en heeft het een emotionele waarde. Voor velen lijkt een fiets maar een fiets, maar voor anderen zit er een verhaal achter. Toch denk ik dat er zeker rekening moet gehouden worden met de situatie zelf. Als mensen echt geen fiets kunnen betalen en een fiets nodig hebben, zullen ze een fiets proberen te stelen. Dit keur ik niet goed, maar dit geeft mij wel een ander gevoel dan wanneer de fiets als een soort hobby gestolen wordt. Elke diefstal moet naar mijn mening bestraft worden, maar er moet ook zeker rekening gehouden worden met de situatie er rond.
|