20th October 2015, 12:41
|
Registered User
|
|
|
|
Niemand neemt de NMBS nog serieus; niet wanneer ze werken en al helemaal niet meer wanneer ze staken. De stiptheid van treinen is belachelijk slecht in België (hoewel NMBS volgens eigen onderzoek, waarbij de definitie van 'te laat' jaarlijks verandert én soepeler wordt, constant betere resultaten levert) en er wordt zo vaak gestaakt dat niemand er eigenlijk nog mee bezig is waarom ze nu weer boos zijn, laat staan dat men begaan is met oplossingen vinden. Dit bedrijf gedraagt zich als een verwend kind dat naar mijn mening eerst in eigen boezem moet kijken in plaats van bij elke tegenslag het werk neer te leggen en verbetering te verwachten van bovenaf. Als we dan toch iets mogen verwachten van de regering, is het het privatiseren van de spoorwegen zodat de NMBS verplicht wordt zich aan te passen of op te doeken.
Wanneer ik dan ook nog eens lees dat deze stakingen gepaard gaan met levensgevaarlijk gedrag zoals brandend materiaal op de sporen gooien (want zelfs diegenen die willen blijven werken zullen het werk moeten neerleggen), wordt het voor mij onmogelijk nog enige sympathie voor deze mensen op te brengen.
|