Enkele post bekijken
Oud 13th November 2015, 01:46
D*ies Van Mechelen D*ies Van Mechelen is offline
Registered User

Nu in zekere zin noemen deze platformen nog steeds 'sociale media'. In andere woorden: alles wat je hier op zet, kan de hele wereld zien, als je het nu wilt of niet. Hoe toegankelijk je het hen maakt, dat kies je zelf. Als ze nu eenmaal iets willen te weten komen over jou, dan komen ze er sowieso wel achter. Met of zonder jouw toestemming.

Zelf ben ik enorm voor vrije meningsuiting of 'freedom of speech'. Maar je moet gewoon oppassen met wat je zegt op het internet. Het feit dat sommige landen een wet op het internet leggen is ronduit belachelijk want het internet is van iedereen.

Maar een goed voorbeeld hiervan is dit forum. We worden niet voor niets gevraagd om gedeeltelijk anoniem te blijven. Vrije meningsuiting wordt verwacht maar je moet zeker niets te radicaal zeggen. Ze zullen het vinden, met of zonder asterisk in je naam.

Ik herinner me nog een zekere student die met een 'grappige' toon zijn sessie netwerken wou doen opleven door 'Allah u akbar' te roepen (als grap). (http://www.demorgen.be/binnenland/s...staan-b6f5183f/)

Deze dingen zijn helemaal niet gevaarlijk maar worden toch opgepikt zonder dat je het weet. Het komt vaker voor dan je denkt.
Met citaat antwoorden