actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th April 2009, 01:49
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Thumbs down Oorlog op het schoolplein

Oorlog op het schoolplein


WESTERLO - De pesterijen tussen twee leerlingen van de Sint-Lambertusschool dreigen uit de hand te lopen. 'Het zijn twee sterke persoonlijkheden.'



In de Sint-Lambertusschool in Westerlo is een ruzie tussen twee meisjes van het vijfde jaar schoonheidsverzorging buitenproportioneel geëscaleerd. Begin dit jaar stapte leerlinge M. van het ASO over naar een technische richting in de schoonheidsverzorging. Ze haalde goede cijfers en dat leidde blijkbaar tot afgunst, vooral bij leerlinge C. De pesterijen bleven aanvankelijk beperkt tot wat duw- en trekwerk, later kreeg M. een flesje parfum over zich uitgespoten.

Gaandeweg raakten ook de ouders van de meisjes in het conflict betrokken. Peter Gebruers, de vader van C., diende bij de politie zelfs een klacht in tegen Jan Smets, de vader van M. Volgens Gebruers zou Smets geprobeerd hebben zijn dochter omver te rijden toen ze een praatje stond te maken met vriendinnen in de omgeving van de school. 'Smets is met zijn auto rakelings langs mijn dochter gereden', zegt Gebruers. 'Hij wou op die manier duidelijk maken dat het pesten moet ophouden.'

Smets ontkent in alle toonaarden. 'Dit is te gek voor woorden. Ik heb dat niet gedaan. Ik heb haar alleen gevraagd om op te houden met de pesterijen omdat ze anders problemen zou krijgen met de politie.'

De schooldirecteur, Jef Van Eynde, heeft het verhaal over de poging tot aanrijding ook gehoord: 'We nemen dat zeer ernstig en hebben geprobeerd het voorval te reconstrueren. Voorlopig lijkt het verhaal niet te kloppen.'

Toch zal de politie de zaak onderzoeken. 'Het is de normale gang van zaken dat er na een klacht een pv wordt opgesteld en dat we onderzoeksdaden stellen. We gaan de betrokkenen ondervragen', zegt hoofdcommissaris Cris Wandelseck. Van Eynde schrikt: 'Ik wist niets van die klacht en van de intentie van de politie om een onderzoek te voeren. Zo'n escalatie van pesterijen heb ik nog nooit meegemaakt.'

Van Eynde probeert het probleem met de meisjes tot zijn ware proporties te herleiden: 'Het gaat hier om twee jonge mensen die het zeer moeilijk hebben om met elkaar samen te leven. Het zijn twee sterke persoonlijkheden, die weliswaar nog veel moeten leren in het leven.'

De school heeft een leerlingendienst, die zich de voorbije maanden vaak, en vorige week zelfs constant, met de twee meisjes heeft beziggehouden. Voor zover ze op school aanwezig waren, want één van de meisjes is een tijdje thuis moeten blijven. 'Ook de ouders hadden al gesprekken met onze leerlingendienst.'


Blog DS, 28-04-2009 (Alain Trappeniers)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.