actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st March 2010, 14:22
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Smet waarschuwt voor onwettige afwezigheid op school

31/03/10 06u04
Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet (sp.a) waarschuwt ouders die hun kinderen al voor het begin van de paasvakantie van school houden om op reis te vertrekken.

"Als er les is en de kinderen zijn niet op school, dan zijn ze onwettig afwezig. Het is aan de scholen om te controleren of de kinderen effectief aanwezig zijn", zo stelt Smet. Hij wijst erop dat de artsensyndicaten vorig jaar al is gevraagd om "verstandig om te springen met doktersbriefjes".

Verwacht wordt dat de uittocht voor de paasvakantie donderdag reeds zal beginnen. Brussels Airport verwacht alvast meer dan 20.000 passagiers op de luchthaven, schrijft Het Nieuwsblad. (belga/vsv)

Datum: 31/03/2010
Bron: De Morgen

Eigen mening:
Het is fout van ouders om hun kinderen van school te houden zodat ze sneller op vakantie kunnen vertrekken. Als ouder ben je toch bezorgd om de schoolresultaten en de toekomst van je kinderen? Waarom ze dan van school houden wanneer ze moeten leren?
Ook is het fout dat dokters voor deze reden een doktersbriefje schrijven voor de school. Is dat niet een beetje misbruik maken van het systeem?
In het artikel staat dat de school erop moet toekijken of hun leerlingen wettig afwezig zijn of niet. Het is toch onmogelijk voor een school om voor iedere afwezige leerling na te gaan wat de reden van zijn afwezigheid is?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st March 2010, 16:21
Sarina.VanRompaey Sarina.VanRompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Itegem
Posts: 72
Ik moet me voor een groot stuk aansluiten bij Eva.
School is toch belangrijk. Vinden die ouders dat dan niet?
Dat dokters speciaal hiervoor briefjes schrijven vind ik ook niet kunnen. Ofwel ben je ziek en mag je thuisblijven, ofwel ga je gewoon naar school.
Je moet er nu eenmaal maar rekening mee houden dat de kinderen nog naar school moeten. Jammer, maar helaas.
Dat de scholen dit moeten nagaan vind ik logisch. Normaal moet een school altijd op de hoogte gebracht worden door de ouders dat hun kind afwezig is, doen ze dit niet moet de school naar huis bellen. Ik vind nu wel niet dat ze echt op onderzoek moeten gaan en aan die huizen moeten gaan aanbellen ofzo. Dat is er een beetje over. Die mensen hebben ook nog ander werk te doen. Ik vind het gewoon de plicht van de ouders om hun kinderen maar gewoon naar school te laten gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.