actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2011, 20:59
carmen.van.bouwel carmen.van.bouwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Gierle
Posts: 122
Leerkrachten KTA Vilvoorde staken tegen directie

VILVOORDE - De leerkrachten van het KTA in Vilvoorde werken sinds maandag niet meer. Ze staken omdat ze vinden dat hun directie een agressieve leerling niet hard genoeg aanpakte.

De aanleiding voor de staking was een incident van vrijdagmiddag, meldden VRT en VTM in hun nieuwsuitzendingen. Een leerling was toen verbaal agressief tegen een van de leerkrachten.

Toen het leerkrachtenkorps vernam dat de jongen maandag gewoon weer naar school mocht komen, legden ze maandag het werk neer. De directie moest strenger optreden, vonden ze. Het was immers niet de eerste keer dat de jongen zich agressief opstelde.

Woensdag gaan de leerkrachten weer aan het werk.

Bron: De standaard
Datum: 4 oktober

Ik kan me enerzijds wel vinden in het standpunt van de leerkrachten. Als leerlingen zich agressief gedragen, moeten ze hiervoor gestraft worden. Op de meeste scholen gebeurt dit ook, vaker te veel als te weinig. Anderzijds vind ik het wel overdreven dat de leerkrachten hiervoor staken. Als leerkrachten bij elk incident gaan staken, schiet er niet veel meer over van het lerarenkorps. De leerkracht in kwestie kon zelf voor een oplossing zoeken, ze kon bijvoorbeeld de leerling ter plaatse straffen. Zeker voor onze toekomst als leerkracht is het erg belangrijk om te weten hoe je een leerling moet aanpakken. Je mag zelf niet agressief worden en moet proberen om in alle rust het probleem op te lossen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th October 2011, 14:21
Tinne.VanDun Tinne.VanDun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Hoogstraten
Posts: 38
Na het lezen van het artikel uit De Standaard lijkt het alsof de agressie van de leerling en de te 'softe' straf die hij hiervoor kreeg de enige reden is waarom de leerkrachten staken.
Na hierover beelden gezien te hebben op de redactie werd het mij echter duidelijk dat dit eigenlijk enkel de druppel was die de emmer deed overlopen.
Blijkbaar "botst het al vier jaar tussen de leerkrachten en de directrice van de school" en hebben de leerkrachten niet het gevoel dat ze het vertrouwen hebben van de directie.

Ik begrijp dat een probleem dat al vier jaar aansleept, zwaar weegt op een leerkrachtenteam. Ik vraag mij echter wel af of staken dé manier is om dit probleem op de lossen. Mij lijkt het niet helemaal logisch dat ze deze manier willen aangrijpen om het vertrouwen van de directie te krijgen.
Anderzijds is het misschien wel een ultieme poging van de leerkrachten om het probleem op zijn minst onder de aandacht te brengen. Dit laatste is alleszins wel gelukt. Of het de relatie met de directie zal verbeteren, betwijfel ik ten zeerste.

Link beelden de redactie
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.