actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd September 2008, 14:09
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Regenten LO leggen school lam

Studenten Beeckmaninstituut Luik leggen school lam


De studenten van het derde jaar regentaat lichamelijke opvoeding in het Beeckmaninstituut in Luik hebben de werking van de school lamgelegd. Zowat driehonderd studenten kunnen daardoor de lessen niet volgen. Met de spontane actie willen de initiatiefnemers het gebrek aan organisatie vanwege de directie aan de kaak stellen.



Slechte organisatie

Volgens de studenten loopt de organisatie van de school sinds begin dit academiejaar mank. Zo hebben ze geen vast uurrooster en weten ze niet waar de lessen plaatsvinden. Ook hun stages zouden in gevaar zijn. Het lokaal, waar de studenten hun praktijkles moesten volgen, was vanochtend ingenomen door een plaatselijke basketbalclub. Dat was de druppel die de emmer deed overlopen en de studenten besloten om in staking te gaan en de boel lam te leggen. Ze blokkeren de toegang tot andere leslokalen en verhinderen zo dat hun medestudenten van het eerste en tweede jaar de lessen kunnen volgen.


Blog DM, 23/09/08
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th September 2008, 12:19
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: herentals
Posts: 147
Ik vind persoonlijk dat de leerlingen van het derde jaar gelijk hebben. Het moet enorm vervelend zijn dat ze nooit weten waar ze naartoe moeten, en om te beginnen zoeken naar je leerkracht is onbegonnen werk door al die lokalen.
De staking kan misschien toch iets opleveren zodat ze toch een vast lessenrooster krijgen met vaste lokalen. En natuurlijk moeten ook de praktijklokalen vrij zijn voor hun, ze volgen toch regentaat LO om de sporten te kunnen aanleren en als er dan constant andere mensen in die praktijklokalen aanwezig zijn zal dit dus niet lukken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th September 2008, 16:12
Smits.Diede Smits.Diede is offline
Diede Smits
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 174
Het gebrek aan een vast uurrooster is inderdaad erg vervelend. Toch kan ik mij niet volledig achter de actie zetten. Er zijn andere manieren om er voor te zorgen dat je wel een vast uurrooster krijgt, zoals: gaan klagen/begrip vragen/in dialoog gaan bij directie, directeur,...
Als er dan geen reactie komt, kan je natuurlijk "dreigen" met acties.
Wanneer er dan nog steeds geen reactie komt, dan zou ik ook staken.
Indien de andere jaren geen probleem hebben met de lessenrooster, zou ik ze er niet bij betrekken.

Hoe dan ook, ik hoop dat ze hun vaste uurrooster hebben gekregen. Anders is er heel veel nuttige tijd verloren gegaan.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th September 2008, 17:20
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Ik veronderstel dat deze leerlingen inderdaad niet in het wilde weg deze beslissing hebben genomen. Een staking waar een volledig jaar aan deelneemt krijg je niet op poten als gevolg van het uitblijven van een uurrooster of het niet kunnen beschikken over praktijklokalen. Waarschijnlijk sluimert dit al van een vorig jaar...?

En ik mag hopen dat ze overleg al hebben geprobeerd alvorens zo'n actie op te zetten? Anders zou ik als directie toch niet geneigd zijn om veel begrip te tonen...

En overleg werkt, ik heb toch die indruk dit jaar. (Maar laat ons afwachten tot juni 2009 om hier echt antwoord op te geven)
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.