![]() |
|
|
|||
|
|||
'k hoop dat dit niet waar is!
Tijdens het avondeten wist mijn broer het volgende te zeggen. Hij had de avond ervoor naar Ter Zake gezien en hij was er blijkbaar nog niet goed van...en terecht. Ik hoop alleen dat hij ongelijk heeft:
In de komende vier jaar zouden er nog vreselijk veel oorlogen bijkomen. De Amerikanen hebben al een heel plan klaarliggen om Iran binnen te vallen, enkel de 'Go' van Mr President ontbreekt nog atm. Op het lijstje van Bush als aan te vallen landen staan nog: Wit-Rusland, Korea (en dan heeft hij er nog genoemd, maar die ben ik vergeten.) Ik wil hier eigenlijk wel meer over weten... want brrr...waar gaat het toch naartoe!!! |
|
|||
|
|||
Iran
Over Iran gesproken ... Toevallig iemand de reportage omtrent de status van de vrouw in Iran gezien? Een reportage getoond in het programma 'Bewogen Leven'. Afschuwelijke toestanden overheersen daar. Dit zou echter geen reden mogen zijn om deze wantoestanden met geweld te bestrijden ... Wat meer dan waarschijnlijk wel een zekerheid is: Met Bush aan de macht, zal er zeker geen inperking komen van het oorlogsgeweld.
Toegepast op Iran: Er valt daar nog heel wat olie te rapen. En het regime leent zich ertoe om een 'rechtvaardige' ![]() Jens |
|
||||
|
||||
Als ik het goed heb, dan hoor ik al enkele maanden het gerucht 'onder de mensen' dat Iran de volgende is... Olie, zoals Jens zegt, is tochwel weeral niet een terugkerende 'toevallige' factor zeker.
Ik hoor Bush het al zeggen: 'Yes, we want to free that country from dictatorship' Ans what about the oil Mister President? 'Oil, what oil... and may god continue to bless America, and its oil-industry... Darn, did I say that last thing out loud?' ![]() of zoiets |
|
||||
|
||||
Zimbabwe, Cuba en Miyanmar waren de binnenkomers met stip...
![]() Ik had hetzelfde gevoel: heb hier gisteren al het artikel van Hersh gepost waarin de geheime militaire infiltraties in Iran aan het licht werden gebracht, en dan gisteren als apéritif - kreng Rice is nog niet eens officieel geďnstalleerd in het Foreign Office - krijgen we nog eens op ons brood dat er nota bene nog een aantal 'gegadigden' zijn... ![]() Ondertussen is de opiumproductie in Afghanistan nog nooit zo rendabel geweest, en is in Irak de vrede geen stap dichterbij gekomen, het is integendeel heel wervend gebleken als broeihaard voor terrorisme... En de onvoorwaardelijke(!) Amerikaanse steun aan Israël sluit elke rechtvaardige oplossing van het conflict aldaar van op voorhand al uit... Tenzij men bereid is niet langer te aanvaarden dat het woord 'compromis' een geven en nemen impliceert van TWEE strijdende partijen... ![]()
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB Laatst aangepast door Barst : 21st January 2005 om 03:32. |
|
|||
|
|||
En is het juist als ik zeg dat de fundamentalistisch religieuze dictatuur een uitstekend alibi zou zijn om deze oorlog te verantwoorden?
|
|
||||
|
||||
Als alibi? Natuurlijk. En het hoeft zelfs nog niet eens waar te zijn, zie massavernietigingswapens in Irak. Als je je publiek maar kan laten geloven wat je wil...
De uitzending van 'Bewogen Leven' was ten andere zeer zeker waar - heb ze opgenomen omdat ik ze zondag al had gezien op NED3 - en ze zou als toonbeeld kunnen dienen van schijn-heiligheid... Denk je dat het er anderzijds in een land als Saoedi-Arabië anders aan toegaat? Maar dat land is omwille van de petrodollars een 'natuurlijke' bondgenoot van de U.S., en dus is datzelfde argument daar van geen tel...
|
|||
|
|||
Dus kan je gaan stellen dat elke 'niet-bondgenoot' van USA met oliedollars een potentieel slachtoffer kan worden van Bush!!
Wat een situatie!!! |
|
||||
|
||||
Citaat:
Klopt... ![]()