actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #2  
Oud 26th April 2011, 19:29
Stef.Van.Bauwel Stef.Van.Bauwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Hulshout
Posts: 66
Ik heb ook gemerkt dat leerlingen inderdaad liever les hebben van een leerkracht die zichzelf is dan één die een rol speelt. Ik had vorig jaar een klas voor 4 uur. En tijdens de eerste lessen kwam ik zeer zenuwachtig over waardoor ik zeker niet mezelf kon zijn en probeerde te werken zoals hun eigenlijke leerkracht. De leerlingen werkten die lessen echt niet mee. Toen ik de laatste 2 lessen meer wist te tonen tijdens de lessen en minder zenuwachtig was, kwamen er spontaan leerlingen naar me toe om te zeggen dat ze deze lessen prefereerden i.p.v. de anderen. Dit heb ik ook vorige stage nog eens mogen ervaren.

Waar ik wat aan twijfel is of de leerlingen, van uit het onderzoek, oprecht zijn in alles wat ze zeggen? Ik kan me inbeelden dat ik vroeger liever les kreeg van een leerkracht die ons iets meer vrijheid liet en minder bezig was met klasmanagement. Ik herinner me ook dat leerkrachten die te veel van hun vak wisten vaak afgeschilderd werden als ‘mensen zonder leven’.

Ik hoop dat het onderzoek klopt en dat de leerlingen dan ook op deze manier reageren tijdens de stages .
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.