![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: "Rookverbod in alle cafés", vindt Anciaux... | |||
Niet terecht |
![]() ![]() ![]() ![]() |
22 | 35.48% |
Terecht |
![]() ![]() ![]() ![]() |
40 | 64.52% |
Stemmers: 62. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() Ik vind gewoon dat als je ergens tegen bent, je ook moet weten wáár je nu eigenlijk tegen bent. Wat ik weet, weet ik trouwens vnl. omdat ik er al eens les over heb moeten geven ![]()
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
Hoeveelheid nicotine in sigaretten is toegenomen
Hoeveelheid nicotine in sigaretten is toegenomen
BOSTON - Onderzoekers van de Harvard School of Public Health hebben bevestigd dat de hoeveelheid nicotine in sigaretten tussen 1997 en 2005 is toegenomen. In de afgelopen zeven jaar is het percentage nicotine in een sigaret met elf procent toegenomen. De wetenschappers baseren hun onderzoek op gegevens die door sigarettenfabrikanten beschikbaar zijn gesteld aan het ministerie van volksgezondheid van de staat Massachusetts. Dit departement kwam in oktober vorig jaar met een vergelijkbare conclusie. Sigarettenfabrikanten verwerpen de uitkomst van beide studies. Zo zegt fabrikant Philip Morris dat uit data die het bedrijf heeft geleverd aan de staat blijkt dat het bestanddeel nicotine in Marlboro sigaretten hetzelfde was in 2006 en 1997. Ook stelt het bedrijf dat de samenstelling per sigaret varieert. Het onderzoek werd gesteund door de anti-rookorganisatie The American Legacy Foundation en The National Cancer Institute. Blog DS, 18-01-2007 (avb)
|
||||
|
||||
hm, dat zijn inderdaad abnormaal rijke machtige multibillion multinationals. Het zou me niet verbazen moesten ze bij hun jaarlijkse miljoenen-onderzoeken op zoek gaan naar een teelt van tabaksplanten die genetisch bepaald meer nicotine bevatten. Maar niet per sé genetisch gemanipuleerd.... yet
![]() |