![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Dikke auto, meer parkeerkosten? | |||
Ja; je moet geld halen waar het zit... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 28.57% |
Nee; ze betalen sowieso al meer taksen... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 71.43% |
Stemmers: 14. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Denk even aan de trein, de metro, ... De trein is al een pak comfortabeler! Ons bomma pakt trouwens bijna elke dag de bus naar het dorp(van putte-kapellen naar kapellen= ong 5 km) omdat ze het stom vind de auto uit de garage te halen en dan moet ge ook nog is gaan parkeren in kapellen. Ge bent er rapper met de bus en die stopt dichter bij het winkelcentrum zegt ze altijd :d De nieuwe bussen zijn al een pak comfortabeler, maar idd katleen, 't is nog ni alles qua comfort ![]() ![]() Als ik een oud menske was en voor het openbaar vervoer ni meer zou moeten betalen, kzou het dan toch wel weten: met den trein op 20min in antwerpen met een pak meer comfort, in tegenstelling tot de bus: een uur op de bus op een hard bankske :s
|
||||
|
||||
als ik het over "nen dikke auto" heb bedoel ik chique BMW's, mercedessen en rangerovers enz... volgens mij bedoelen ze niet echt monovolumes want dat zijn over het algemeen wel gezinswagens denk ik dus het zou idd wel stom zijn om daar meer voor te laten betalen maar voor dure, milieuvervuilende auto's mogen ze van mij gerust wat meer vragen. Zal de mensen mss aanmoedigen om wat meer met de fiets te rijden want daar kan ik mij soms aan ergeren. Dan kom je bijv in Turnhout en dan zie je daar mensen van Beerse en Vosselaar met de auto toekomen, dat is bij God nog geen 7km. Echt schandalig en dan maar zagen dat ze geen parkeerplaats vinden en dat er dringend iets aan het broeikaseffect moet gedaan worden...
Ze zouden beter het fietsen wat meer promoten daar heeft niemand last van en het is nog stukken beter voor het milieu ook.
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
Fietsen is niet alleen beter voor het milieu, het is ook beter voor je gezondheid om met de fiets te rijden.
Maar een hoger parkeertarrief voor "dikke wagens" zie ik niet echt zitten. Wij rijden thuis mee nen Alfa Romeo en dus zouden wij met die maatregel meer moeten betalen dan een kleinere wagen. Daarbij verbruiken nieuwere wagens minder dan de al wat oudere wagens hoe klein die ook zijn. Natuurlijk verbruiken echte sportwagens en jeeps veel meer dan de gewone personenwagens zoals onze Alfa dus zullen ze rekening mogen houden met al die factoren wat het in de praktijk heel moeilijk zal maken om deze maatregel in te voeren.
|
||||
|
||||
Citaat:
![]()
|
|||
|
|||
Citaat:
Cool... welk model? ![]() *Stoef mode on* Ik heb een Seat Ibiza van 2002 (een zwarte ![]() ![]() *Stoef mode off* Hehe ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
en of jij dan ook moet betalen, bij een nieuwe wet of een nieuwe belastingverhoging zijn er altijd wel "onschuldigen" het slachtoffer , je kan nooit voor iedereen goed doen...
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
Citaat:
Stel je even voor als controleur van foutparkeerders. (fictief voorbeeld) - Ah het is een BMW... - Welk type? 3-serie? 5-serie? Of de nieuwe kleine 1-serie? - Is het een Diesel of benzine? Of LPG kan ook natuurlijk. - Hoe zwaar is de motor? Hoe vervuilend dus... - Oh, het bouwjaar zal ook wel van belang zijn zeker... Een BMW van 12 jaar oud zal niet echt behoren tot een 'rijk' iemand... - Ok... na dit alles te hebben opgezocht zijn er intussen al elders 3 overvallen gepleegd waar ik spijtig genoeg niet bij kon zijn... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
en met je laatste puntje het je natuurlijk wel een punt, maar zijn er in 't stad niet van die parkeerwachters? -> flikken die niets anders (mogen) doen dan parkeerbons schrijven?
|
||||
|
||||
Citaat:
hehe, zie je dat vrouwelijke agentes al doen??? Ik weet niet of jij een vrouw kent die veel van auto's afweet, maar zelf kan ik de merken geneens uit elkaar houden als er geen tekentje opstaat! Citaat:
Ik denk dat er trouwens ook bij de andere merken wel "dikke vette bakken" zijn die veel vervuilen hoor!