actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th January 2008, 12:01
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Hmm, voorstander van het creationisme of intelligent design?
Mijn 'expertise' (of basiskennis ) rijkt niet ver genoeg om wat je hier zegt tegen te spreken, maar ik weet dat er anderen zijn die dat wel kunnen. Op www.wetenschapsforum.nl heb ik zo eens een discussie gevolgd en ik vond eerlijk gezegd dat de evolutionisten zich er steeds toch wel uit konden praten
Afgezien daarvan vind ik dit wel een fascinerende discussie. Vooral omdat ik het interessant vind om te lezen hoe beide partijen elkaars argumenten ondermijnen en voor zichzelf nieuwe aanhalen. Aan beide kanten zijn er geen 100% (!) waterdichte argumenten, waardoor het vooral draait om grote gaten te vinden in de andere zijn argumentatie, de wetenschap is immers nog steeds in ontwikkeling. Erg interessante discussies.
Ik ben in ieder geval een overtuigd Darwinist en ooit - maar wanneer - ga ik mij in die discussie verdiepen, in tussentijd mag je me altijd je eindwerk doormailen als je wilt! Ik ben wel benieuwd naar jouw argumenten. Wanneer ik het ga kunnen lezen is wat anders (mijn nog-te-lezenstapel is namelijk zo hoog dat depressiviteit om de kortheid van het bestaan om de hoek loert ), maar ooit doe ik dat wel.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 19th January 2008, 12:24
Ann Van der Flaas Ann Van der Flaas is offline
Registered User

Indien lezen niet het aangenaamst is, zijn er ook een aantal ZEER interessante dvd's rond creationisme en evolutietheorie. Ik heb deze onlangs (alle 5 die ik had) aan Bart Staes gegeven en deze zouden nu ongeveer in de OWP te vinden moeten zijn.
Persoonlijk vond ik ze zeer boeiend om eens een ander inzicht te krijgen, ze waren zo boeiend dat je zo ook direct helemaal uitkijkt (vond ik toch...)

misschien kan je dat savonds voor het slapengaan doen, luisteren/kijken is nog altijd minter intensief dan lezen hé...

Ik zal kijken of ik mijn eindwerk kan doorsturen, mogelijks protesteert de mailbox hierop, gezien de grote...
Oud 19th January 2008, 12:37
wim leenaerts's Avatar
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Ann Van der Flaas
Indien lezen niet het aangenaamst is, zijn er ook een aantal ZEER interessante dvd's rond creationisme en evolutietheorie. Ik heb deze onlangs (alle 5 die ik had) aan Bart Staes gegeven en deze zouden nu ongeveer in de OWP te vinden moeten zijn.
Persoonlijk vond ik ze zeer boeiend om eens een ander inzicht te krijgen, ze waren zo boeiend dat je zo ook direct helemaal uitkijkt (vond ik toch...)
Lezen is wel zeker het aangenaamst hoor. Ik ben zo iemand die het boek altijd beter vindt dan de film
Maar qua gemakkelijkheidsoplossing bij tijdsgebrek kan een dvd wel tellen natuurlijk...
Wordt er ook een standpunt ingenomen bij die dvd's? Of is het louter een objectieve opsomming van beide kanten hun argumenten? En van welke 'instantie' gaan ze uit (BBC, NGC enz.)?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
Met citaat antwoorden
Oud 19th January 2008, 13:13
Registered User

Natuurlijk wordt er een standpunt ingenomen, alleen is het voor de verandering niet die van de evolutionisten.

http://www.drdino.com/downloads.php (hier kan je ze downloaden, dan kan je ook ineens zien wie en wat erachter zit)...
Als je ze download heb je geen ondertiteling vrees ik...
Downloaden en kopieren van al het materiaal is legaal, Kent Hovind (die spreekt en de dvds maakt) doet dit expres om zoveel mogelijk mensen te bereiken.

Nog vragen? Altijd welkom...
Oud 19th January 2008, 14:03
wim leenaerts's Avatar
Prime Integrator

Ik had het interessanter gevonden als de documentairemaker neutraal was geweest. Of alleszins een louter objectieve voorstelling gaf van de verschillende argumentaties.
Ik heb even gegoogled op Kent Hovind en naar wat ik lees is dat nu niet meteen de meest betrouwbare bron (zie vooral ook de wikipedia-entry even). Ik heb ook zijn 'Hovind theory' snel even gelezen... Toverde om de zoveel regels een diepe frons op mijn voorhoofd.
Geloof jij echt in zijn theorie of is er een andere aspect dat zijn docu's voor jou zo interessant maakt?

Barst, heb jij ze al gezien?
Met citaat antwoorden
Oud 19th January 2008, 14:41
Registered User

Om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee wat zijn theorie inhoud,
maar de dvd's die hij maakte (leeftijd van de aarde, hof van Eden, ...) vind ik wel interessant ja...

Over die objectiviteit: even stellen dat er geen enkel schoolboek/wetenschapsartikel/ ... objectief is op dit punt. Is ook niet mogelijk, er zijn een aantal wetenschappelijke gegevens (geen bewijzen) en wat beiden proberen is om deze gegevens/argumenten in hun theorie te passen. Daarom zijn de dvd's goed, ze passen de gegevens/argumenten in het scheppingsverhaal in (voor de verandering)...
Oud 19th January 2008, 14:43
Registered User

Ik zeg trouwens ook niet dat Kent Hovind dé grote held is ofzo hé... elke mens kan falen, niemand is onfeilbaar, maar hoe hij dingen uitlegt en interpreteert en beredeneert werpt voor mij wel nieuw licht op een aantal zaken...

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:20.