![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik heb in het zesde leerjaar seksuele opvoeding gekregen en in het eerste jaar van het middelbaar tijdens een les biologie. Dat was het. Naar mijn mening was dit een beetje te weinig, zeker omdat er in het zesde leerjaar meer gelachen werd dan opgelet. In het eerste jaar van het middelbaar waren we allemaal een beetje serieuser, maar er werd toch nog vaak gelachen. Daarom vind ik het nuttig dat bijvoorbeeld in het derde middelbaar nog eens aandacht geschonken wordt aan seksuele opvoeding. Dan zijn de jongeren reeds een beetje ouder en gaan ze hoogst waarschijnlijk ernstiger omspringen met de lessen.
|
#2
|
|||
|
|||
Ik heb toch ook zeker genoeg seksuele voorlichting gehad op school. Al in de lagere school hebben we dit gehad. Toen vond ik dit nog wel wat te vroeg, er werd meer mee gelachen en gespeeld dan geluisterd.
In de eerste en tweede graad van het middelbaar hebben we ook seksuele voorlichting gehad en dat vond ik al beter, op die leeftijd heb je er meer aan dan in de lagere school. Ook wij hebben in het vijfde middelbaar een 'seksdag' gehad en dit vond ik zeer leuk, je leert wat over soa's enz en je leert ook je klas beter kennen. Dus ik heb zeker niet te klagen dat ik te weinig seksuele voorlichting heb gehad. |
#3
|
|||
|
|||
In de lagere school hebben we ooit een filmpje gezien over 'waar komen kindjes vandaan'. En de volgende keer was het pas in het 4de middelbaar ofzo. Dat kan beter vind ik. Het is volgens mij vooral erg belangrijk dat er wordt voorkomen dat kinderen elkaar om raad gaan vragen. Op die manier wordt er foutieve informatie doorgegeven. Ik denk ook dat volwassenen zich niet bewust zijn van de vroege leeftijd waarop kinderen al aan seks denken.
__________________
elien |