actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 12th May 2008, 13:14
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Sommige producten in deze winkelketens zijn van dezelfde productieband gerold als zgn A-Merken en worden voor een lagere prijs verkocht
Stel dat het waar is (en ik trek jouw uitleg niet in twijfel), hoe komt het dan dat die producten zoveel goedkoper zijn?
Ze worden dan wel in dezelfde fabriek geproduceerd, maar dat moet toch met minderwaardige ingrediënten zijn ofzo? Ik kan me inbeelden dat het wel interessant is om die fabrieken te gebruiken aangezien alle infrastructuur daar aanwezig is, maar de kostprijs voor de productie zal toch wel even hoog zijn?
Waar zit dan het verschil?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 12th May 2008, 21:25
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator

Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Denk dat ook wel om eerlijk te zijn ( je eerder geposte voorbeelden staven dit trwns), de ingrediënten zullen niet enkel in verhoudingen verschillen maar zéker ook in kwaliteit, is de 'beste' meest effectieve manier om de kost laag te houden. Zal een lasagne van Iglo betere kwaliteit groenten/kaas/vlees hebben dan wanneer het onder een B-merknaam wordt uitgebracht? Denk het echt wel, voor een B-merk wordt op de veiling de ingediënten al aan minder dan de helft van de prijs ingekocht. Het zal niet altijd zo zijn, ik herinner me sprake van 'einde productie' waarbij enkel de verpakking verwisseld werd voor de laatste zoveel duizenden stuks die van een band rollen, maar dit is eerder uitzondering dan regel als je het mij vraagt. De consument is ook niet dom en krakhetzelfde voor de helft van de prijs verkopen is een verhaal dat niet lang kan blijven duren.

Kwou gewoon maar zeggen, niet alles dat je koopt in deze winkels heeft een 'lijdensweg' afgelegd waarbij mensen zijn uitgebuit. Ja, ze zijn er wel, maar troost je die vind je net zonet in de GB, Ikea, als in eender welke electronicawinkel. In diezelfde GB zijn trouwens al ggo 's van Monsanto aangetroffen tussen de Maïs en Soja.

"Hoe doen ze het voor zo'n prijs" is een belangrijke indicatie denk ik, die fietsen bv, geen excuus voor he

Laatst aangepast door Wouter : 12th May 2008 om 21:30
Met citaat antwoorden
Oud 13th May 2008, 13:49
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Ik denk ook niet dat het bij elk product het geval is, maar aangezien je moeilijk te weten kan komen bij welke producten het wel het geval is...
Trouwens, bij Ikea ga ik uit principe ook niet winkelen hoor. Voornamelijk omdat ze daar echt rommel verkopen, als je eens hard met je stofzuiger tegen zo'n tafel stoot vliegen de stukken er af. Over de afvalberg vergroten gesproken Die tafelbladen enz. bestaan gewoon uit spaanplaat. In massief hout kruipt dan wel weer meer hout (maar minder lijm), dus Ikea zou er eventueel nog meer doorkunnen denk ik.
Anderzijds kan Ikea zijn prijs zo drukken doordat het zelfbouwpakketten zijn, dat scheelt natuurlijk ook wel.

Citaat:
als in eender welke electronicawinkel
Dat is eigenlijk wat ik niet denk. Als ik bij de plaatselijke electronicawinkel in mijn dorp koop, ben ik er vrij zeker van dat wat ik daar koop goede kwaliteit is en op een verantwoorde manier geproduceerd is. Het is vnl. bij ketens waar ze eigen producten produceren om het zo goedkoop mogelijk te maken, dat er volgens mij vrij 'dubieuze' dingen gebeuren.
Ja, het is wel duurder dan, maar dat heb ik er wel voor over.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 14th May 2008, 05:27
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator

Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Ikea is vooral bekend om z'n aankoop producten in China en landen waar kinderarbeid schering en inslag is, en waarvan gedocumenteerd werd dat bv. tapijten in mensonwaardige omstandigheden worden gefrabiceerd/gekleurd. Hun meubelen heb'k niet meteen klagen van, het is tenminste geen tropisch hout wat je in duurdere zaken ziet (zonder label weliswaar).

Electronicazaken zijn ideaal voer om in op zoek te gaan naar producten die uit China komen, redelijk goedkoop, en electronisch niet te complex. Ik heb het niet over high-tech sony Blue-Ray stuff, eerder radios, plugs, kabels, voedingadapters, bepaalde computer-hardware, televisies, lcd-schermpjes, draagbare dvd-spelers, etc etc.. Ze hoeven zéker niet groot te zijn
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:00.