![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Snelheid bij dodelijk ongeval door politie openbaar (laten) maken of niet? | |||
Nee: het is en blijft een ongeluk |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 28.57% |
Ja: zo wordt het ongeluk een stommiteit |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 71.43% |
Stemmers: 28. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik kan me wel vinden in onderstaande mening. Feit is dat als je na dodelijke ongevallen de snelheden bekend maakt, dat mensen dan hoogstwaarschijnlijk na een tijdje wel een verband gaan zien tussen snelheid en ongeval.
Want: ja, mijn moreel denken verplicht mij om elk (vroegtijdig) einde van leven erg te vinden, maar écht veel compassie kunde met Haider toch ook niet hebben. Meer dan het dubbel van de toegelaten snelheid... Ik mag hopen dat je in België dan snel gepakt wordt en nooit meer op de rijbaan terechtkomt. Want wat als Haider dit zelf zou overleefd hebben en iemand anders dood was geweest? ...
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
|
#2
|
||||
|
||||
Citaat:
|
#3
|
||||
|
||||
Ook dat nog!
Verongelukte Haider zat dronken achter het stuur
De afgelopen weekeinde bij een verkeersongeval omgekomen extreemrechtse Oostenrijkse politicus Jörg Haider zat dronken achter het stuur. In het bloed van de minister-president van Karinthië werd 1,8 promille alcohol vastgesteld. Dat is woensdag door een woordvoerder van Haider aan het Oostenrijkse persbureau APA bevestigd. De voorzitter van de rechtspopulistische partij Bündnis Zukunft Österreich (BZÖ) ging zaterdagochtend in de vroege uurtjes meermaals over de kop met zijn dienstwagen. De 58-jarige politicus was op slag dood. Tegen 142 kilometer per uur reed hij dubbel zo snel dan op de plaats van het ongeval was toegelaten. Blog DS, 15-10-2008
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |
#4
|
|||
|
|||
Van mij mogen ze zeker en vast de snelheid van een ongeluk openbaar maken. Misschien kan je op die manier aantonen, dat een te hoge snelheid vaak de reden is van het ongeluk..
Ik ken het fenomeen dat mensen 's avonds en 's nachts veel sneller rijden dan dat mag. Maar het wil toch niet zeggen omdat je alleen op de baan bent, dat je sneller mag rijden? Bovendien zijn er net als die snelheidsduivels 's nachts nog enkele andere enkelingen op de baan. Tijdens weekends zijn dat vaak jongeren die uitgaan. De meeste gaan uit met de fietst omdat ze anders geen alcohol mogen consumeren. Dus deze snelheidsduivels houden er misschien geen rekening mee dat er nog wel degelijk enkele mensen wel op pad zijn 's nachts. Ze brengen zichzelf en anderen (en zeker de zwakke weggebruikers) in gevaar. Enkele weken geleden was ik met de fiets op weg naar een fuif toen een auto echt letterlijk voorbijscheurde. We waren er toen nog over bezig. Iemand van ons moest maar eens per ongeluk van het fietspad raken. Als dat op het verkeerde moment is, heb je als fietser geen enkele kans meer. Verkeersregels - in dit geval snelheidsbeperkingen - gelden altijd, ook 's nachts. Misschien dan nog wel extra. Want dan is het donker, wat je zicht belemmert. |
#5
|
|||
|
|||
responsible young drivers
De responsible young drivers zijn ook weer volop acties aan het houden om de gevaren van drank en autorijden aan te tonen.
Je kan je voor je een discotheek (of dergelijke) binnengaat een bandje laten ommeten, waarna je geen drank meer krijgt aan de bar. Bij het buitengaan kan iedereen 'in het zakje blazen' en vooral ook de mensen met het bandje rond (om te controleren of ze echt niet gedronken hebben). Allemaal heel mooi en er zijn ongetwijfeld mensen die teveel gedronken hadden maar dachten van niet. Ik maak mij hier echter wel de bedenking bij dat de mensen die zich dit bandje laten ommeten mensen zijn die vooraf al niet van plan waren om te drinken (en daarna met de wagen te rijden). Ik hoop dat alle feestvierders echter het tegendeel gaan bewijzen en geen alcohol consumeren als ze met de wagen willen rijden. |