![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Zoveel dingen uit dit bericht begrijp ik niet. Ik snap echt niet dat een meisje dat een slachtoffer is,daar ook nog eens voor gestraft voor moet worden op zo'n afschuwelijke manier.
De mensen die een steniging uitvoeren, hoe kan je met stenen gooien naar een 13 jarig meisje tot ze dood is? Onbegrijpelijk. Als het gaat over andere gewoontes in andere culturen dan tracht ik meestal te denken: "dat is hun cultuur en ik moet daar respect voor hebben". Maar bij dingen als deze lukt me dat echt niet. |
|
||||
|
||||
Je zou ervan schrikken hoe dikwijls zoiets nog gebeurt in onze wereld.
Dagelijks gebeuren de meest gruwelike dingen, zoals dit en daarom niet alleen in moslimlanden. Als je zoiets hoort moet je gewoon beseffen hoe goed wij het hier wel niet hebben. |
|
|||
|
|||
Als ik zoiets lees, krijg ik keer op keer kippenvel als ik eraan denk hoe vaak dit nog gebeurt in islamitische landen. Het is toch niet voor mogelijk te houden dat men zo hard kan zijn. Men vind dat in die landen normaal, maar dat kan ik gewoon niet vatten, ergens moeten die mensen toch ook het besef hebben van het gaat hier in godsnaam wel om een 13jarig meisje! Ik wil er nog niet aan denken hoeveel pijn het meisje geleden moet hebben! En dan de weinige omstanders die wilden helpen werden neergeschoten. En 50 mannen mochten stenen naar haar hoofd gooien, daar word ik spontaan misselijk van, ik zou nog durven zeggen dat waarschijnlijk haar verkrachters mee stenen aan het gooien waren.
Zoiets kan toch niet, voor zo’n mensen heb ik allesbehalve respect! En zij verschieten dan dat wij allesbehalve respect hebben voor hun godsdienst. ![]() |