actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 2nd December 2008, 19:54
Inne.Vets Inne.Vets is offline
Registered User

Ik vind dit ook een goed idee. Voer deze regeling mochten oudere leerkrachten wel een andere job aannemen als ze terug wouden gaan werken. Maar waarom mochten ze toen niet terug voor de schoolbanken gaan staan?
Ik heb zelf een leerkracht gehad die ouder was. Dat waren de leukste lessen. Jammer genoeg moest hij stoppen omdat de kanker die hij had te hard was gaan uitzaaien. Deze leerkracht was goed in lesgeven en de uren vlogen voorbij.
Zijn opvolger was juist het tegendeel. Die kon geen les geven en het vak was nog saaier dan dat het normaal al was.
Dus ik vind dit meer dan een goede zaak om oudere leerkrachten die les willen geven toch voor de schoolbanken te laten staan.
Met citaat antwoorden
Oud 2nd December 2008, 20:07
Tine.Arets's Avatar
Tine.Arets Tine.Arets is offline
Human Being With Feelings

Ik ben het deels eens met Inne. Wij hebben ook zo een leerkrachte gehad en daarbij vlogen de uren ook voorbij. Ze gaf haar les met zo veel enthousiasme, dat je niet anders kon dan de les volgen en aan haar denken als je haar overhoring of examen aan het maken was. Ik hoorde dan altijd haar stem van in een bepaalde les iets zeggen dat te maken had met het onderwerp van de overhoring/examen.
Toch ben ik het niet helemaal eens. Ouder is niet altijd beter, anders zouden jongere leerkrachten die bijvoorbeeld net zijn afgestudeerd, zoals wij hopelijk binnen dit en drie jaar, geen job meer kunnen vinden.

Ik denk dat het voornamelijk enorm belangrijk is dat je je job graag doet, je lessen met veel enthousiasme geeft en dat je er vanalles over te weten wil komen. Oudere leerkrachten weten meer over bepaalde onderwerpen, hebben daar ook al meer aan kunnen werken, meer over kunnen lezen, maar je moet de jongere leerkrachten dan niet gaan veroordelen dat zij bepaalde dingen niet weten.

Laat de ouderen maar langer voor de klas staan, zolang wij dan later ook maar kans hebben op een job
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:11.