![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Ik heb dusdanig veel twijfels bij het toelaten van kinderen met Down dat ik gewoon durf zeggen: Tegenhouden die handel!!
Zoals mijn lieftallig nichtje (Viky) al gezegd heeft zijn er immens grote verschillen tussen de verschillende graden van Down. Als de "wetenschappers" ze over dezelfde kam scheren doe ik dat ook. Kinderen met Down in het gewone onderwijs steken is een slecht idee vind ik. De kans dat de groeimogelijkheden van de rest van de klas naar beneden getrokken worden is te reël. In het artikel wordt ook gezegd dat het goed is voor de rest van de klas want dan leren zij omgaan met diversiteit... Heeft die wetenschapper ooit al eens een klas "normale" kinderen bezig gezien? Die kunnen nog niet eens omgaan met andere "normale" kinderen... In elke klas wordt het zwakste kind gepest, ik heb het nog nergens anders geweten. En wat is nu een gemakkelijker doel dan een kind met Down?? Om dan nog maar te zwijgen over de leerkrachten. Uw standaard leerkracht is niet opgeleid om om te gaan met een kind met Down. Moet dan maar elke leerkracht een bijkomende cursus Buitengewoon Onderwijs gaan volgen? De overheid zal lachen, elke leerkracht meer betalen omdat ze een diplomasupplement behaald hebben. Dan gaan ze leerkrachten minder betalen en dan gaat iedereen aan het staken. En dat allemaal omdat wij een nood hebben om ervoor te zorgen dat iedereen zich "normaal" voelt. Sommige mensen hebben extra aandacht nodig. Face it!!!!! |
#2
|
|||
|
|||
Het lijkt me geen goed idee kinderen met Down toe te laten in het gewone onderwijs. Zoals hiervoor al gezegd werd zijn er verschillende gradaties in de ziekte, wat het bijna onmogelijk maakt voor de jongeren met Down om elk jaar meteen te slagen.
Het stiefzusje van mijn vriend heeft ook het syndroom van Down, en haar verstandelijke vermogens zijn vergelijkbaar met die van een kind van zeven. Zijn de kinderen met Down dan gedoemd talloze jaren te blijven proberen om alsnog een diploma te behalen, en dan uiteindelijk te worden teruggestuurd naar een BuSO-school? Als men toch kinderen met Down gaat toelaten in het gewone onderwijs, is het zeker niet haalbaar voor alle kinderen. Maar waar ligt dan ergens de grens? Bovendien vergeet men ook de andere kinderen die noodgedwongen naar een BuSO-school gaan. Hebben zij dan geen recht op gewoon onderwijs? Wie bepaalt wie wel en wie geen recht heeft op gewoon onderwijs, rekening houdend met ‘gelijke onderwijskansen’? |