actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2010, 16:53
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Ik vind trajectcontrole een inbreuk op mijn privacy. Ik heb het er moeilijk mee dat mijn nummerplaat al wordt gescand nog voor ik me verdacht gemaakt heb van een misdrijf, laat staan er effectief één gepleegd heb.

Volgens HBVL kost één trajectcontrolesysteem 800.000 EUR. Nu gaat niemand mij vertellen dat dat geld niet nuttiger te besteden is om de verkeersveiligheid écht te verbeteren.

Vooral op autosnelwegen vind ik dit een verkeerde maatregel. Langere op- en afritten, duidelijke markeringen, intelligente signalisatieborden, brede rijstroken en een dynamische pechstrook; dàt zijn prioriteiten. Naar Duits voorbeeld dus, waarvan geweten is dat zij de term 'rijplezier' - Freude am Fahren - hoog in het vaandel dragen. En dat terwijl ze het verre van slecht doen op internationale vergelijkingen i.v.m. verkeersveiligheid.

Drie rijstroken, daar zit wat in. Rechts voor vrachtwagens, in het midden voor normaal wegverkeer en links voor de échte liefhebber.


Bronnen:
HBVL
Ministerie van Volksgezondheid NL
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th December 2010, 19:23
Malou Malou is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Weelde
Posts: 89
Op de autosnelweg kan dit volgens mij inderdaad een efficiënt systeem zijn, maar op andere wegen heb ik hier zo mijn twijfels over.
De kans dat je een keer moet remmen of stilstaan op een traject is namelijk heel erg groot, en dan is er geen enkele controle meer, want dan kan je weer veel te snel rijden. Ook vraag ik me af hoe ze rekening zouden kunnen houden met verkeerslichten. Want hiervoor moeten mensen afremmen en terug optrekken, en dit kan men toch niet meten? 7

Maar voor autosnelwegen vind ik het wel een goed idee. Hardrijders zullen zich waarschijnlijk alleen op het traject aan de snelheidsbeperking houden maar dit is in ieder geval al langer dan dat ze dat doen bij flitspalen.

Toch vind ik flitsauto's nog altijd het beste idee, ze zijn onvoorspelbaar en ze kunnen overal staan. Je moet al heel goed kijken voor je ziet dat je een flitsauto passeert dus hier kan je moeilijk voor afremmen. Als er een systeem is waardoor ik me aan de snelheidsbeperking houd zijn het de flitsauto's wel.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:41.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.