![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
positief of negatief?
Eigenlijk is dit nog geen slecht idee. Oké, je leert de jongeren een illegaal spel aan, maar langs de andere kant. Ze moeten goede punten halen om zo geld te verdienen, dus de studenten zijn effectief aan het leren. En je leert hen ook al een beetje omgaan met geld, ze willen natuurlijk enkel geld winnen dus moeten ze tactisch gaan denken.
Natuurlijk spreek ik het illegaal gokken niet goed, maar een onschuldig spel met snoep of andere spreekt de leerlingen ook aan! Als toekomstige leerkrachten is dit een leuk ideetje. Je laat de leerlingen ook 'gokken' op welke toets ze goed gaan scoren en dan beloon je hen wanneer ze het juist hebben.
__________________
Do it you own way! |
#2
|
|||
|
|||
Ik vind alleen het feit dat je de jongeren een illegaal spel aanleert al genoeg om dit te verwerpen. Er worden kosten noch moeiten gedaan om illegaal downloaden, drankgebruik... tegen te vechten, en nu gaat men jongeren illegaal laten gokken op iets wat ze volledig zelf in de hand hebben! Ik vind dat onderwijs niet mag afhangen van beloningen voor resultaten, want hoe ga je nu onderscheid kunnen maken tussen verschillende leerlingen? Elke leerling is anders, de ene moet serieus blokken om een matige puntenscore te verkrijgen terwijl een andere bijna niets moet leren om goede punten te halen. Deze tweede groep is dan altijd in zijn voordeel, terwijl ze waarschijnlijk een mindere inzet hebben dan degene die er voor moeten werken. En als men dan toch met beloningen wil werken, laat dit dan over aan de ouders. Zij weten (meestal) wat best is voor hun kind!
|