![]() |
|
|||
|
|||
De deur voor vluchtelingen moet altijd openstaan vind ik. Moest ik een politiek vluchteling zijn zou ik het geweldig vinden dat er een ander land is dat mij wilt opvangen en niet zomaar 'baf' de deur in mijn gezicht smijt. De vraag is hoeveel van de mensen die politiek asiel aanvragen daadwerkelijk vluchteling zijn. En dan nog moet hij/zij zich aanpassen aan onze cultuur. Zo vind ik het zeer goed dat een inburgeringtraject tegenwoordig verplicht is. Niet alleen voor de gewone Belg zelf (want soms versta ik die van de kebabzaak achter onze hoek écht niet), maar ook voor de inburgeraars zelf omdat zij zich zo beter kunnen integreren in ons land. Het is wel jammer dat er enkel een administratieve geldboete op staat wanneer men zijn plicht niet nakomt.
Citaat:
Citaat:
En als je weet dat illegale immigranten nu de Turks-Griekse grens gebruiken om Europa binnen te komen en dat zij worden opgewacht door een hoop bussen om hen naar Athene te brengen dan kun je je daar wel wat vragen bij stellen over ons gedrag. Want het is wel de gewone burger die die immigranten staat op te wachten. Natuurlijk, want ze extra veel laten betalen om tot in Athene te geraken verdient veel geld. Maar daarna klaagt men natuurlijk over de immigrant. Dus nee, ik vind dat er aan beide kant aanpassingen moet gebeuren. Wel moet gezegd worden dat de Europese Unie interventieteams naar daar heeft gestuurd om de illegale immigratie stroom tegen te houden. |