![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik vind dit ongepast en vernederend voor de klanten van Delta Lloyd. Een bank of gewoon een onderneming op zich, zou toegankelijk moeten zijn voor alle lagen van de bevolking. Ik zou angstig worden als ik zie dat het bijvoorbeeld bij mij een tijdje financieel minder gaat, om dan ook nog eens bij je bank tegenslag te krijgen. Delta Lloyd stelt zich zo een beetje op als de bank voor 'de elitaire laag van de bevolking'. De bank zou zich eerder bezig moeten houden met het motiveren van die mensen om beter om te gaan met hun spaarcenten en hen advies te geven om hun financiële toestand op orde te krijgen. Ik denk dat dat bij de kerntaken van een bank hoort om hun klanten mee bescherming te geven, in plaats van hen aan de kant te schuiven omdat ze het financieel niet goed hebben. Ik zou redeneren dat elke klant een klant is en geen tactische zet verzinnen om hen te laten afhaken.
|
#2
|
|||
|
|||
Profilering
Inderdaad. Dat Delta Lloyd zich zo opstelt tegenover cliënten, is zeer ongepast. Deze houding is niet alleen discriminerend en hautain, maar ook achterbaks. Op hun website staat namelijk hun visie te lezen. Daarin staat dat ze de cliënten willen helpen hun dromen te ontplooien (1 van de 3 basisvragen uit hun visie!). Dat is nu juist wat hun minder vermogende cliënten nodig hebben! Een bank die hen helpt financieel beter te worden in de toekomst! Nog meer dan de zogenaamde "rijkere" cliënten. En juist degenen die het nodig hebben, verwijzen ze door. Dus heeft Delta Lloyd nu nog wel een uitgewerkte basis en een doordachte visie???
|