actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Vorige Post   Volgende Post
  #3  
Oud 13th October 2011, 11:53
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 113
Citaat:
Orgineel gepost door NuyensEvelynne
Misschien zou het toch geen slecht idee zijn om tijdens de lessen Nederlands die extra aandacht aan de spelling te blijven besteden.

Niet enkel tijdens de lessen Nederlands moet aandacht aan spelling worden besteed. Leerlingen denken vaak dat foutloos schrijven bij andere vakken niet nodig is. Zelf herinner ik me nog een situatie die zich voordeed tijdens de biologieles, ongeveer vier jaar geleden. We hadden net onze verbeterde overhoringen teruggekregen en enkele medeleerlingen waren niet te spreken over het feit dat de leerkracht hun dt-fouten had aangeduid, want 'Het is hier wel biologie en geen Nederlands he!'. Als enkel de leerkracht Nederlands leerlingen wijst op hun spellingsfouten, krijgen ze een verkeerd signaal. Dan denken ze immers, net als mijn klasgenoten toen, dat het bij andere vakken niet uitmaakt hoeveel schrijffouten je maakt, als je antwoord maar correct is.

Daarom zou elke leerkracht, welk vak hij of zij ook geeft, schrijffouten moeten aanduiden op overhoringen. Op die manier leren leerlingen tenminste dat foutloos schrijven echt belangrijk is.
Met citaat antwoorden
 

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:02.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.