actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th October 2011, 15:41
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Jesse Daneels
Alcohol is en blijft een harddrug, of die nu maatschappelijk is aanvaard of niet. Het kan geen kwaad om daar even bij stil te staan wanneer je eens iets drinkt. Dan toch zeker zwaardere alcoholische dranken.

Om het wat grof uit te drukken: iemand die één lijntje cocaïne snuift op een avond wordt scheel bekeken maar niemand die ervan wakker ligt als diezelfde persoon in plaats daarvan een shot tequila in een teug naar binnen giet. Ik zeg niet dat we nu met zen allen aan de cocaïne moeten gaan. Ik zeg wel dat mensen hier eens bij mogen stilstaan en (overmatig) alcohol gebruik zien voor wat het is.
Volledig mee eens.
Als alcohol nu pas 'uitgevonden' zou worden, zou het verboden worden. Het heeft nl. alle eigenschappen die een drug bij de hard drugs indelen zijnde dat het geestelijk én lichamelijk verslavend is.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 19th October 2011, 21:41
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Tgoh, ik denk dat de reacties hieronder toch wel ergens overdreven zijn. Ja, drinken is niet gezond en het kan verslavend zijn, dat geef ik toe. Maar is het niet een beetje overdreven om mensen die voor de gezelligheid eens een pintje drinken direct te vergelijken met drugsverslaafden en dergelijke?
Ten eerste is drinken legaal, daardoor is er ook een veel sterktere controle op. Je weet steeds wat er in de drank zit die je drinkt, want het is wettelijk verplicht om dat er op te zetten. Dat is niet zo met illegale drugs.
Ten tweede zijn 11 consumpties per week niet zo overdreven. Als je twee keer per week op café gaat (wat niet echt problematisch gedrag is denk ik) en je drinkt elke keer 5 pintjes (wat ook weer niet echt gek is), ben je dan een alcoholieker? Ik denk dat dan een groot deel van de bevolking alcoholieker is.
Laten we deze discussie ook niet verwarren met drinken en rijden. Dat is verboden en maar goed ook.
Ik ken in mijn naaste omgeving alcoholiekers. Dit zijn inderdaad drama's, maar dat zijn ook vaak mensen die geen maat kennen in andere delen van hun leven en daardoor iets vatbaarder zijn denk ik.
Het leven mag af en toe toch wel eens leuk zijn en een pintje daarbij is volgens mij geen drama.
En over dat hele sociaal aanvaard gedoe. Alcoholieker zijn is niet sociaal aanvaard, af en toe een pintje drinken wel.
Met citaat antwoorden
Oud 20th October 2011, 09:01
Joren.Paulussen Joren.Paulussen is offline
Registered User

Ik ben het eens met Jens.
Bovendien vergeet het WHO blijkbaar wat dit soort maatregelen voor gevolgen zou kunnen hebben op sociaal en economisch vlak. Als er een regeling komt op de tijden waarop er alcohol geconsumeerd mag worden betekent dit volgens mij het einde van talloze café's, want wees nu eerlijk er staan meer pinten dan cola's op de toog. Ook is samen met vrienden een pintje drinken een sociaal evenement, ik kan mij goed voorstellen dat veel mensen en jongeren een hele week uitkijken naar het weekend om met maten 'éne te gaan drinken'. Dit zijn dingen die je niet zomaar uit de maatschappij wegneemt.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:44.