![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik deel de mening van Caroline en kan begrijpen dat de Spanjaarden dit aanstootgevend vinden. De Spanjaarden zitten in een diepe crisis en hun koning gaat op olifanten jagen? Hij zegt dat hij spijt heeft, dan vraag ik me af van wat hij spijt heeft: dat het uitgekomen is, want als hij niet gevallen was zou het niet geweten zijn dat hij naar schatting 33000 euro uitgaf aan het tripje? Want het was niet de eerste keer dat hij op olifanten ging jagen want de foto dateert al van 2006. Ik begrijp niet dat je als koning goed kan slapen als je a) weet dat één op twee jonge Spanjaarden werkloos is b) je erevoorzitter bent van een 's werelds meest gerespecteerde internationale natuurbehoudorganisaties.
|
|
|||
|
|||
Dat nog maar 85000 mensen zijn aftreden als wwf erevoorzitter vragen snap ik niet. Als je een olifant kan doden ben je toch geen mens, een bedreigde diersoort helpen uitroeien terwijl je erevoorzitter bent van het Wereld Wijde Fonds. Dat koningen in deze tijden ook nog reisjes maken waar niemand het bestaan van mag weten, vind ik ook niet kunnen. Transparantie tov. de bevolking ivm. uitgaven van het koningshuis is belangrijk.
|
|
||||
|
||||
De zogenaamde 'sorry-politiek' van Juan Carlos vind ik misschien wel erger dan zijn jacht op olifanten. Hij verkwist om het zo te noemen het geld van de werkende Spanjaard en als de media er achter komt, komt hij met schoorvoetjes af en zegt hij: 'het spijt me, ik zal het nooit meer doen'. Dat doet me denken aan kleine kleutertjes die ruzie maken en dan van de juffrouw sorry tegen elkaar moeten gaan zeggen. Het lijkt alsof hij sorry zegt omdat hij het moet en dat hij in zichzelf er niets van aantrekt.