actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Vorige Post   Volgende Post
  #4  
Oud 10th October 2012, 17:14
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 114
Eerst bijscholen, dan voor de klas

Eerst bijscholen, dan voor de klas

Zoals mijn voorgangers al aangehaald hebben is en blijft dit een grote struikelblok.

Ikzelf vond Frans altijd moeilijk. Zowel in het lager als in het secundaire onderwijs. Toch heb ik in het secundaire onderwijs bijles gevolg. Dit was privé, maar het heeft me toch wel wat geholpen. Je kan leerlingen die in het secundaire niet verplichten om Franse bijles te volgen, maar het werpt wel zijn vruchten af. Dit heb ik zo toch ervaren.

Zoals Carmen al heeft aangehaald is er in de nieuwe leerplannen van pav het onderdeel 'Moderne Vreemde Talen' bijgekomen. Dit houdt in dat Frans erbij komt. Persoonlijk vind ik dit geen slecht idee. Op deze manier kan je het percentage slecht scorende toch omlaag krikken. Maar heeft dit zoveel effect? Leerlingen uit het bso redeneren vaak: 'Waarom hebben wij dit nodig?' En uiteindelijk is het wel zo. Deze leerlingen zijn al moeilijk te motiveren, en dan nog Frans bijgeven? Ik weet niet hoe dit zal verlopen. Ik ben benieuwd.

Maar wat doen we met de rest van de leerlingen? Zoals Carmen al zei een ingang examen voor de lerarenopleiding?
Met citaat antwoorden
 

Onderwerp Opties
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:41.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.