![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik ben het er ook mee eens dat het op zich een goed intitiatief is. Daarentegen 99 euro per jaar is toch ook niet niks. Door de hoge kostprijs zijn minderbedeelde groepen al uitgesloten want je moet er al van uitgaan dat iedereen een computer en een internetabonnement ter beschikking heeft. Eigenlijk zou het inderdaad gratis moeten zijn of aangeboden kunnen worden via bv. smartschool. Natuurlijk, in de eerste plaats moet een leerling de klas kunnen verlaten met het gevoel dat hij de leerstof begrepen heeft of moet de leerkracht er voor openstaan om nog extra uitleg te geven indien nodig. Het is natuurlijk belangrijk dat iedereen de eindtermen haalt, maar de vraag is toch of we onze leerlingen hierdoor niet uit het oog verliezen door snel snel over de leerstof te gaan om toch maar alle leerstof in een recordtempo gezien te hebben.
|
#2
|
|||
|
|||
Ik ben het eens en oneens met deze stelling. Deze methode kan interessant zijn voor leerlingen die niet goed mee zijn met de les, een filmpje is toegankelijker voor leerlingen dan woorden. Beelden blijven ook veel langer hangen dan woorden daarom dat ik ook graag proefjes doe met de leerlingen. Leerkrachten kunnen de filmpjes ook gebruiken in hun lessen waardoor de betrokkenheid gaat verhogen. Het is ook altijd interessant om leerstof op een andere manier te zien ter verduidelijking. Men kan bijvoorbeeld op verschillende manieren aan een bewijs komen, zo heeft elke leerling zijn voorkeur.
De keerzijde van de medaille vind ik dat het toch wel duur is, niet alle ouders willen €99 geven aan iets dat ze eigenlijk in de klas moeten leren. Tenslotte is een ander nadeel dat de leerlingen vragen zullen hebben en deze niet kunnen stellen. Ze kunnen natuurlijk deze vragen op noteren en later aan de leerkracht vragen maar er zijn niet veel leerlingen die dat doen. Natuurlijk als de leerkracht deze filmpjes gebruikt in de lessen kan zij ze verduidelijken. |