![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik vind het persoonlijk ook wel een goede zaak om kinderen een half uur meer speeltijd te geven, wel zou ik het spreiden over de hele dag. Een kwartier in de voormiddag en een kwartier in de namiddag. Dit heeft volgens mij toch een positief effect op het welbevinden en de concentratie van de leerlingen. Een half uur langer op school, dat is volgens mij geen probleem. Wat doen kinderen van de lagere school als de dag op school erop zit? Wachten bij grootouders tot de ouders van het werk komen, opvang na school, ... Dit half uurtje langer maakt dus eigenlijk niet veel uit.
__________________
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened - Winston Churchill |
#2
|
|||
|
|||
Ik vind dit voorstel zowel positief als negatief. Kinderen hebben inderdaad meer vrije tijd nodig en ze hebben meer tijd nodig om kind te zijn. Ik sta ervan versteld hoeveel de kinderen tegenwoordig in de lagere school moeten doen. Zij hebben elke dag taken en toetsen, dit was bij ons niet zo. Dus ik vind wel dat de kinderen meer speeltijd nodig hebben. Maar gaan ze deze speeltijd extra erbij tellen of gaan ze 31 minuten lestijd vervangen door speeltijd? Want als ze de speeltijd er extra bij gaan tellen dan gaan de kinderen nog een halfuur later thuis zijn. Dit vind ik geen goed idee omdat de kinderen thuis dan minder tijd hebben. al de taken moeten nog wel tijdig klaar zijn en dit zal te koste zijn van hun vrije tijd. Dus ik vind het een goed idee als ze lessen gaan vervangen door speeltijd maar ze mogen de speeltijd er niet extra bij plakken.
|