![]() |
|
|
|||
|
|||
Dit is spijtig genoeg de trend van tegenwoordig. Als we alle geheimen van de medische wereld zouden kennen, dan zouden vele ziektes niet meer dodelijk zijn. Er gaan al jaren geruchten dat bepaalde ziektes zoals kanker te genezen zou zijn door een medicijn. Maar waarom één keer €100 betalen voor een medicijn als je nu voor een behandeling een paar keer enorm veel moet betalen?
Niemand opgevallen dat ze in het begin spraken over een ebola vaccin en nu over een ebola behandeling? ![]() |
|
|||
|
|||
Dit is maar één van de voorbeelden van medicijnen waarvan de goedkoopste versie niet echt wordt aangeprezen om te verkopen. Dokters en apothekers verkopen ook liever duurdere medicijnen heb ik me laten vertellen.
Mensen denken volgens mij ook vaak dat goedkopere medicijnen minder effectief werken, terwijl dit in werkelijkheid niet zo is. Uit een onderzoek blijkt zelfs dat goedkopere medicijnen net zo goed werken als de duurdere medicijnen. Het is ook jammer dat door Farma het goedkopere en evengoed werkzame medicijn van de markt wordt gehaald. Het is zelfs negatief voor enkele overheden die deze duurdere medicijnen moeten vergoeden. Hopelijk zeggen de verschillende overheden dat ze de goedkopere versie ook gaan vergoeden zodat Farma geen vrij spel krijgt op de globale markten. |
|
|||
|
|||
Deze vaststelling had ik enkele weken al gemaakt. Ik had van mijn dokter een voorschrift gekregen voor een bepaald medicijn. Wanneer ik bij de apotheek aankwam, probeerde de apotheker mij een duurder medicijn te verkopen. Hier ben ik echter niet op in gegaan. Deze gebeurtenis geeft zeer duidelijk weer dat vele apotheken zoals andere winkels aan het worden zijn. Ze willen zoveel mogelijk duren producten verkopen, om zoveel mogelijk winst zelf op te strijken. Bij dit krantenartikel komt dit fenomeen sterk naar voor. Ik vind dit zeer bedroevend. De overheid heeft namelijk al een zeer grote berg schulden. Extra kosten, die vermeden kunnen worden, mogen daarom zeker wegblijven. Het komt uiteindelijk toch op de gewone mens terecht. Als iedereen op deze manier gaan handelen, zal de schulden berg alleen nog maar groter worden en zullen we nog meer moeten gaan besparen.
|