actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 12th December 2015, 12:53
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User

Angst bestrijden met humor

Tegenwoordig lijkt iedereen gekend te zijn met het woord "terreur". Zeker na de aanslagen in onder andere Parijs voelt het voor veel mensen alsof het gevaar om de hoek zit. De talrijke militairen in de grote steden helpen daar ook niet bij.

Toch worden we aangespoord om niet bang te zijn want dat is namelijk wat IS wil volgens velen. Het is bij wijze een deel van hun strategie want door angst in te boezemen voelen ze zich machtig. Ik ben helemaal akkoord met het feit dat we moeten tonen dat we niet bang zijn en daarom kon ik het ook niet helpen om te glimlachen toen ik dit artikel las.

Ik heb al meermaals gezegd dat hackers tegenwoordig op bepaalde vlakken meer macht kunnen uitoefenen dan eerder wie. Dat is op zich ook wel een eng idee, maar soms kan het ook wel iets goeds zijn. Anonymous is bijvoorbeeld een politiek neutrale organisatie en gaat niet uit van religie. Ze zijn tegen oorlog en tegen terreur en gebruiken hun "talenten" alleen maar wanneer "nodig".

Dit initiatief vind ik dan ook geniaal. Het is in principe gewoon lachen in het gezicht van IS. Door het bericht te verspreiden en #hashtags te gebruiken kunnen mensen zien dat ze niet alleen zijn en vormen ze met hun humor een front tegen de angst. Ik zeg niet dat humor IS kan verslaan, maar op zich is het wel een sterke verdediging tegen de angst die de terreurorganisatie ons probeert in te boezemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:21.