![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Telenet gaat prijzen opnieuw verhogen
Inflatie is een algemene stijging van het prijspeil wat ervoor zorgt dat je voor hetzelfde geld minder zal kunnen kopen. Jouw koopkracht zal met andere woorden wat afnemen. Bijgevolg verwacht ik dat de prijsstijging van de producten bij Telenet beperkt zal blijven, aangezien deze zal schommelen rond de 1,5% in 2016. Het zou me dan ook niet verwonderen dat de concurrenten hun prijzen ook aanpassen, want de telecomsector is eigenlijk een oligopolie. Er zijn weinig aanbieders en ze proberen te concurreren aan de hand van andere manieren dan de prijs, door bijvoorbeeld een betere service of via reclame. Wel denk ik niet dat de stijging van de prijs zal leiden tot verlies van klanten bij Telenet.
|
#2
|
|||
|
|||
Mijns inziens is het vrij logisch dat prijzen jaarlijks verhoogd worden. Diensten worden duurder, investeringen moeten zichzelf ook terugverdienen, en dit wordt altijd doorgerekend aan de klant. Telenet zal hierdoor opnieuw wat klanten verliezen, maar als die klanten puur prijs-kwaliteit gaan bekijken, zullen ze rap terug klant worden, aangezien tot op heden geen enkele andere aanbieder (lees: er is maar één andere aanbieder: Proximus) is die hetzelfde als Telenet kan aanbieden aan dezelfde (of een goedkopere) prijs. Het is voor Telenet dus een win-winsituatie.
Er zullen altijd wel mensen zijn die vinden dat ze beter af zijn bij Proximus (Scarlet, Tele2, ... is ook Proximus), mede ook omdat ze technisch niet onderbouwd zijn én enkel naar de centen kijken. Telenet heeft met andere woorden niks te verliezen. Geen vuiltje aan de lucht dus. |