actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 14th December 2015, 22:13
E*elyne.Van.Rompaey E*elyne.Van.Rompaey is offline
Registered User

Dat het uitvinden van de nieuwe technologieën invloed heeft op onze lichaamshouding, wordt wel vaker gezegd. We nemen bij het gebruik ervan verschillende verkeerde houdingen aan. Hierdoor krijgen we rug en nek problemen. Toen ik het artikel las en zelf nadacht hoe ik met mijn smartphone aan de slag ben, betrap ik ook mezelf op deze slecht houding (hoofd naar beneden gericht). We hebben de toestellen op een verkeerde manier leren gebruiken die ons lichaam schade toebrengt. Net zoals s*ebe aangaf, hebben we dankzij sociale media een verkeerd beeld over de werkelijkheid. We voelen ons minder, omdat we eruit willen zien als de idealen die worden vooropgesteld. Sociale media beïnvloed ons gedrag enorm. Het is in ons leven gekomen en het is moeilijk om het uit ons leven weer weg te denken. Daarnaast haalt s*ebe nog een heel belangrijke factor aan, namelijk onze leerlingen. Het gebruik van smartphone, tablet en laptop wordt sterk aangeraden in de klaspraktijk. Toch moeten wij als leerkracht hier op toekijken dat deze op een correcte manier worden gebruikt. Daarbij moeten we als leerkracht toezien op de houding van de leerlingen. Om de jeugd bewust te maken van de lichamelijke klachten die men krijgt door een verkeerd gebruikt van die nieuwe technologieën, vind ik het interessant en zinvol om in te zetten op lessen rond ergonomie.
Met citaat antwoorden
Oud 15th December 2015, 15:13
N*ra.Rabah N*ra.Rabah is offline
Registered User

Aan elk elektronisch toestel kunnen er voor- en nadelen gekoppeld worden. Het voortdurende gerinkel van een nieuw bericht of een nieuwe e-mail en/of meldingen voor het updaten van bepaalde applicaties zorgen ervoor dat sommigen minder rust krijgen.
Als we kijken naar de lichaamshouding en er meer op gaan letten, zullen de klachten ook minderen. De juiste lichaamshouding hanteren is niet alleen maar van toepassing bij het gebruik van een smartphone, maar ook bijvoorbeeld wanneer men voor de computer zit. Belangrijk hierbij is om een juiste zithouding aan te nemen om verdere klachten te voorkomen.
Leerkrachten kunnen ook tijdens een les aanhalen waarom het zo belangrijk is om een goede houding aan te nemen.

Laatst aangepast door N*ra.Rabah : 15th December 2015 om 15:25.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:12.