actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th December 2015, 16:45
T*ïssa.Vermeiren T*ïssa.Vermeiren is offline
Registered User

Ik ben het volledig eens met J*ll haar mening en met de andere reactie! Het Sinterklaasfeest is iets magisch dat al jaren en jaren meegaat. Zwarte piet is zwart omwille van het feit dat kinderen moeten geloven dat hij door de schoorsteen moet glijden om pakjes te brengen. Blanke pieten is echt te belachelijk voor woorden. Dan zijn diegenen die zichzelf gaan verkleden als zwarte piet, te herkenbaar en dan is het voor vele kinderen een teleurstelling wanneer ze iemand bekend herkennen. Het is een prachtige traditie die helemaal niets te maken heeft met racisme. Ik ben er eerlijk gezegd zelf pas over gaan nadenken toen ik hoorde over de opstandigheid tegen zwarte piet. Ik vind het dan ook heel flauw dat enkele sympatisanten van deze acties, het feest voor kinderen gaan verpesten ter plaatse met spandoeken en actieborden. Kinderen hebben nu nog iets om in te geloven en die tijd duurt niet lang. Stop toch met achter elk ding een politiek-correcte uitleg te zoeken. Zo kan je alles in twijfel gaan trekken. Kunnen we niet allemaal gewoon genieten van een prachtig feest en de vreugde van alle blije kinderen?
Met citaat antwoorden
Oud 20th December 2015, 18:27
G*lles.Den.Abt G*lles.Den.Abt is offline
Registered User

Ik ben het volledig eens met de voorgaande reacties, het sinterklaasfeest is een magisch gebeuren waar kinderen naar moeten uitkijken. Het racistische gegeven is er pas gekomen nadat enkele mensen hier deze belachelijke link gelegd hebben. Racisme is iets wat volwassenen uitgevonden hebben, onder kinderen is dit totaal niet aanwezig en gaan ze ook geen onderscheid maken tussen blank of een andere huidskleur. De overgevoelige mensen die in een onschuldig feest als sinterklaas racisme bespeuren zijn zelf in mijn ogen verschrikkelijk, zij helpen een jarenlange traditie om zeep omdat zij iets nodig hebben om over te klagen. Wij mogen hun cultuur niet aantasten maar zij mogen de onze wel veranderen.... Zoals Taïssa al zei zullen kinderen nu de mensen die verkleed zijn als zwarte piet herkennen en zal een groot deel van de magie verdwijnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:01.