![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Als je veel op de weg bent kan je toch wel zien dat zij met een bedrijfswagen vaak vlotter rijden in het verkeer dan iemand met een gewone wagen van zichzelf. Maar het feit dat men een bedrijfswagen of voertuig van werkgever krijgt, wil zeggen dat zij redelijk veel kilometers moeten afleggen. Met de straf zelf, om het voertuig af te nemen, ben ik het ook niet helemaal eens. Ik vind dat we een puntensysteem moeten invoeren zoals men dat in bepaalde buurlanden al heeft. Dit met een extra toevoeging van het aantal gereden kilometers / jaar voor elke persoon. Waardoor iemand die veel op de baan is niet harder gestraft wordt dan iemand die bijna nooit rijdt. Want als je 50000 km aflegt op een jaar of je doet er maar 5000 op een jaar dan is de pakkans veel kleiner. Hier moet ook serieus rekening met gehouden worden, want dit wordt op de moment nog nergens gedaan.
|
#2
|
|||
|
|||
Ze moeten inderdaad sneller en langer de wagens en rijbewijzen afnemen. We zien vaak dat er hoge boetes gegeven worden, maar de auto en het rijbewijs hebben ze na twee weken terug in hun bezit. Voor rijkelui is geld geen probleem en worden harder gestraft door de wagen voor een lange tijd af te nemen. Wanneer een chauffeur iemand aanrijdt en die is ernstig gewond, krijgt deze persoon veel te snel zijn rijbewijs terug, wat frustraties teweegbrengt bij het slachtoffer.
Ook al hebben ze nog nooit een ernstig ongeval gehad in het verkeer, het rijbewijs van roekeloze chauffeurs moet ook ingetrokken worden als de politie hen hierop betrapt. |