![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
'Mensen moeten leren rijden in de regen’
Als jongeren leren rijden wordt er inderdaad heel weinig aandacht besteed aan de verschillende omstandigheden die zich kunnen voordoen op de baan, en dan bedoel ik regenweer of sneeuw en dergelijke. Het is toch niet logisch dat als je je rijbewijs hebt, je niet met regenweer kan rijden? Daarom zouden ze cursussen of dergelijke moeten inlassen waar mensen zich voor kunnen inschrijven zoals Ellen al zei. Ook als jongeren aan het leren rijden zijn, moet de instructeur ook al informatie geven over deze omstandigheden. Het is ook vaak dat jongeren vaak alleen willen gaan rijden als het goed weer is en zeker niet wanneer het regent. Dat schrikt namelijk af, omdat je het nog niet gewend bent om achter het stuur te zitten. Daar zouden de jongeren een beetje in gepusht moeten worden, als je het vaker doet, ga je het ook sneller leren en ga je later als je je rijbewijs hebt minder problemen hebben of veroorzaken.
|
#2
|
|||
|
|||
Vele jongeren onder ons spenderen een heel aantal uren op de baan om te leren auto rijden. Uiteraard hangt er het er ook vanaf ik welke periode van het jaar je dit doet. Ik heb gemerkt dat zowel ik als jongeren in mij nabije omgeving hier tijdens hun rijlessen zelf extra op hebben ingezet. Zo heb ik met mijn ouders gereden in slechte weer omstandigheden maar ook de rijschool hield hier rekening mee. Ik denk dat een extra cursus daarom niet de oplossing is. De rijscholen zouden hier zelf extra op moeten inzetten. Mijn instructeur heeft er zelf voor gezorgd dat ik een aantal uren reed met goed weer, slechte weersomstandigheden en zelfs met sneeuw werd er gereden. Het is van belang dat deze instructeurs jouw voorbereiden op deze omstandigheden en dat je vaardig genoeg bent met de auto om ook in dit weer op de baan te kunnen. Ik vind zelf rijden is de sneeuw nog steeds moeilijker maar ik ben wel zelfverzekerder doordat ik hier tijdens lessenreeks ook op voorbereid werd.
|
#3
|
|||
|
|||
Ik kan me zeker vinden in de meningen die reeds gegeven werden. Wanneer het regent, sneeuwt of donker wordt, gaan mensen panikeren in de auto. Ze minderen automatisch snelheid, wat ik zeker niet afkeur, maar sommigen overdrijven wel. Er zijn dan ook van die chauffeurs die als gekken blijven rijden en zo veroorzaakt men natuurlijk file. Ik denk dat de files niet alleen te wijten zijn aan het rijgedrag van mensen. Zoals we al wisten, staat België zo goed als bovenaan als we kijken naar het aantal kilometers file per jaar. Dat heeft natuurlijk ook te maken met de staat waarin de weg zich bevindt. Het is me al eens opgevallen dat in Nederland de wegen veel sneller droog zijn na een regenbui en dat de regen van de wagen voor jou, niet op jouw voorruit terecht komt. Tegenover in België regent het precies altijd dubbel zo hard. Als de regenbui over is, krijg je nog steeds al het water van je voorligger op jouw ruit. De Belgische wegen zijn op dat vlak een pak gevaarlijker dan die van bijvoorbeeld Nederland.
|