![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik denk dat dit systeem misschien wel kan werken. Ik denk dat iedereen wel eens heeft getwijfeld over twee antwoorden maar er echt niet uit kan komen. Omdat de test van het multiple-choice formaat is, kan je je redenering ook niet uitleggen en daar punten mee verdienen. Als de test dan met giscorrectie is, antwoord je gewoon niet. Met dit systeem, kan je de twee antwoorden aanduiden en misschien nog de helft van de punten halen.
Ik vind de opmerking van Wout wel correct. Dit is geen wondermiddel waardoor iedereen plots achttien of meer zal halen, maar het feit dat je meer dan de helft van de vragen correct moet antwoorden, als je telkens twee antwoorden geeft, vind ik niet meer dan normaal. Als je het nooit over iets alles weet, moet je kunnen aantonen dat je over het meeste een beetje weet. Plus, ik denk wel dat er altijd vragen gaan bij zijn waarvan je het antwoord wel zeker weet. |
#2
|
|||
|
|||
Ik ga akkoord met de mening van Wout. Het veranderen van het systeem van de KULeuven en het afschaffen van de giscorrectie gaat niet opeens voor wonderbaarlijke cijfers zorgen. Daarentegen is het wel beter voor de studenten die twijfelen of die bang zijn om te falen. Vele studenten durfden op een examen met giscorrectie geen bolletje te kleuren of een antwoord te geven uit angst dat ze het foute antwoord gaven en zo minpunten zouden krijgen. Deze studenten wisten waarschijnlijk wel iets over de vraag, maar omdat er geen mogelijkheid bestond om dit aan te geven, vulde ze maar beter niets in in plaats van op goed geluk voor het juiste antwoord te gaan. In het nieuwe systeem is het wel mogelijk om aan te geven welke antwoorden niet correct zijn en krijgen docenten en professoren dus een beter beeld van het inzicht en de kennis van de student. Deze manier zorgt ervoor dat de angst om het foute antwoord te kleuren en hiervoor bestraft te worden, verminderd. Toch moet deze verandering worden genuanceerd. Studenten zullen moeten blijven studeren voor hun examens. Want zonder beheersing van de leerstof of men nu giscorrectie hanteert of niet, slaag je toch niet.
|