![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Je kan absoluut niet argwanend genoeg zijn als het geldzaken betreft. Alsmaar vaker komt oplichting in allerlei vormen en maten voor. De oplichters, zoals Valerie zegt, zijn heel creatief en blijven nieuwe manier verzinnen om mensen te bedotten. Als een methode bekend is en verspreid wordt onder de mensen is er waarschijnlijk al een nieuwe methode bedacht.
Ook met het internetbankieren gebeurt er veel fraude. Als je niet oplettend genoeg bent, is er meteen een grote som geld kwijt. Vaak is het dan ook dubbele pech: je bent geld kwijt aan de oplichters en je moet nog eens betalen aan het echte bedrijf. Zij kunnen er namelijk niet veel aan doen dat je niet goed hebt opgelet bij de eerste betaling. Een simpele controle van het e-mailadres kan al fraude voorkomen. In onze huidige maatschappij moeten onze zintuigen goed aangescherpt zijn. |
#2
|
|||
|
|||
Ik vind het verontrustend dat het aantal klachten over fraude zo hoog ligt, en waarschijnlijk doet niet eens iedereen een melding waardoor het getal nog hoger zou moeten liggen. Oplichters vinden alsmaar nieuwe methodes uit om mensen op te lichten waardoor we goed moeten opletten in verband met geldzaken. Naast deze spookfacturen zijn er nog veel andere vormen van oplichting, vaak door het gebruik van internet. Op dat vlak staat de digitalisering nog niet sterk en er zal dus ook meer ingezet moeten worden op preventie zodat consumenten minder te maken zullen krijgen met oplichting. Daarnaast moet er meer gesensibiliseerd worden omdat niet elke consument inziet dat er vele vormen van oplichting bestaan en waardoor het aantal slachtoffers van oplichting hoog ligt.
|