1st December 2017, 01:58
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het volledig eens met deze mening. Onverdoofd slachten kan niet in onze westerse wereld thuishoren. Steeds opnieuw komt er kritiek dat de Belgen in het specifiek de moslimgemeenschap geen ruimte geeft om te integreren. Gewoonweg een lachwekkende uitspraak in mijn ogen.
De moslimgemeenschap krijgt in ons land subsidies, moskeeën en noem maar op. Én wij zouden hun integratie in de weg staan? Ik vind dit nogal een makkelijk excuus eerlijk gezegd. Wij hebben onze goeie wil al genoeg laten zien.
Wij moeten al onze principes toch niet opzij gaan zetten omdat zij zich niet willen aanpassen? Zij zijn naar hier gekomen dus moeten ze ook maar aanpassen vind ik.
Zelfs kwam er een recht dat iedereen zijn eigen moedertaal op school mag spreken. Gaan we als leerkrachten dan moeten streven naar een minimum van vijf talen die we beheersen? Ik zie me alvast niet meedoen aan de cursus Arabisch. Het moet van twee kanten komen en ik denk dat wij ons goed hart al voldoende hebben laten zien.
Ik snap niet dat de advocaat-generaal van het Europees Hof van Justitie meegaat in de denkwijze van moslimgemeenschap. De eigenheid en principes van de westerse wereld komen steeds sneller in de vuilbak terecht. Geslaagde integratie zou ik het niet echt noemen, om over de taferelen in onze hoofdstad nog maar te zwijgen.
|