![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Velen onder jullie (voor diegenen die me kennen dan toch) zullen me nu een rare kwast vinden, maar ik ben eigenlijk helemaal niet tevreden met de regeling die Wim hierboven gepost heeft, volgens mij durven de Belgische ministers helemaal niet de stap zetten om over te gaan tot het volledig rookverbod, ook in café's.
Ik kan me er soms aan ergeren dat een café zo overvol hangt met rook, je ziet soms zelfs niet meer duidelijk wie recht tegenover je zit. Om dan nog te zwijgen van de tranende ogen, de muffe geur,... Doorgaan is de boodschap voor de machthebbers, het is echt wel gezonder en GEZELLIGER!!!
|
||||
|
||||
Citaat:
Je bent niet tevreden met het feit dat het géén TOTAAl rookverbod is of wat, want nu kan ik even niet meer volgen ![]() Ik ben iig al blij dat er iéts gedaan wordt. Beter iets dan niets denk ik dan. Als uiteindelijk trouwens blijkt dat het eigenlijk alleen maar een verbetering is en dat de horecazaken (in dit geval enkel de horecazaken waar eten opgediend wordt) er geen hinder van ondervinden door klantenverlies ofzo dan zal dat totale rookverbod er uiteindelijk wel komen denk ik... (Ja ik ben een optimist ![]() Zie hier waarom: Citaat:
Ik vind het iig wel bewonderenswaardig dat je ondanks dat je zelf rookt toch te vinden bent (en blijkbaar zelfs hevig voorstander bent van) voor een totaal rookverbod. Chapeau!
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
In Ierland was er ook veel gelkaagd toen het algemeen rookverbod in pubs en resto's was doorgevoerd. Er waren minder klanten. Maar, op een paar maanden tijd hebben die klachten plaats gemaakt voor positieve feedback. Er zijn minstens evenveel klanten (soms zelfs meer) als voor de invoering van het verbod.
Ook de werknemers achter de toog zijn tevreden, want een hele nacht 'in den doemp' werken werkte op hun systeem & gezondheid. Voor mij is het gelijk. Zolang ik in de open lucht nog mag roken, I don't care. Als we naar wetten gaan zoals die in sommige Amerikaanse staten bestaan, zoals het niet roken in het openbaar tout court, dat zou iets anders zijn.. |