![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Why shouldn't Iran have nuclear weapons? | |||
Just because they shouldn't... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 25.00% |
This should be a genuine point of discussion... |
7 | 58.33% |
"Well, no, we're supporting them, the - oh, wait a minute, wait a minute, I'm sorry, I was thinking of..." (R. Reagan) |
2 | 16.67% |
Stemmers: 12. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Er zijn zwarte Joden (JA ook in Congo en Rwanda) moest u het nog niet weten. Ik zie er elke week naar Tel Aviv vliegen, al dan niet religieus gekleed.
Voor de vergelijking van Israël met de Nazi's, never mind that, het getuigt van héél weinig smaak. Al die kleine déjŕ-vu'kes die je daar op een rij zet zijn peanuts als we het in een context van de Holocaust zien. Hoe het nog maar in iemand z'n hoofd opkomt die vergelijking te maken, dat snap ik niet. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Rechtvaardigt dat het bouwen van een muur, of vergeldingsacties als er aanslagen zijn? Volmondig JA voor wat mij betreft. De geschiedenis heeft voor dit volk bewezen dat je je niet moet laten doen. They are not ignorant to it. Na de dood van Arafat zijn er lange tijd geen aanslagen meer geweest.. Hebben de Israëli's toen wijken gebombardeerd of hooggeplaatsen uit de weg geruimd? Neen. Totdat een jonge gast zich opblies in hartje Jeruzalem. En het was weer in gang. Zolang dat soort acties door het Palestijnse volk opgehemeld worden, dan zal het blijven gebeuren. Lees eens een paar papers van Palestijnen met Israëlisch staatsburgerschap. Wat hebben de Islamitische landen in de regio gedaan om de Palestijnen écht te helpen (en ik heb het hier niet over het financieren van terrorisme)? Bijna niets. Ze misbruiken het conflict allemaal om hun gal te spuwen op Israël en Amerika, maar echt helpen, dat doen ze gewoon niet. De situatie zoals ze nu is staat hen aan, waarom er iets aan veranderen? Neen, ŕ la Bob Marley, stir it up 'k had ergens een link maar ben ze kwijt. So be it. |
|
||||
|
||||
![]()
Familielid Göring wil Jood worden
Herman Göring, hier rechtstaand tijdens het proces van Nurenberg, was de baas van de Luftwaffe.Een bloedverwant van naziluchtmachtcommandant Hermann Göring overweegt zich te bekeren tot het jodendom. Matthias Göring, een 49-jarige fysiotherapeut die werkt nabij het Zwitserse Zürich, draagt al een keppeltje en houdt zich aan de joodse regels voor het bereiden van voedsel. De man houdt zich aan de sabbat, leert sinds kort Hebreeuws en overweegt naar Israël te verhuizen. Opmerkelijk, want de overgrootoom van Matthias was de grootoom van Hermann Göring, een van de sterkhouders van het nazileger. Matthias Göring zegt te zijn opgegroeid in een klimaat van haat tegen de Joden. Na de oorlog verloor zijn familie alle rijkdom. "Als we iets vroegen antwoordden onze ouders steeds: dat kunnen we niet betalen omdat de Joden al ons geld hebben afgenomen", vertelt Matthias. "De Joden werden een symbool voor alles wat we niet kregen." In zijn jeugd werd hij, naar hij zegt, gepest omwille van de nazigeschiedenis van zijn familie. In 2000 had Matthias af te rekenen met zelfmoordneigingen nadat zijn vrouw hem had verlaten met hun zoon. De man raakte ook zijn fysiotherapiepraktijk kwijt. Matthias Göring zegt "tekenen van God" te hebben gekregen die hem naar het jodendom leidden. "Het eerste was een jobaanbod dat ik kreeg onmiddellijk nadat ik tot God gebeden had. Het tweede was een droom waarin God me vroeg de poorten van Jeruzalem te bewaken." (belga) Weblog HLN, 10/05/06 17u40