![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: "Rookverbod in alle cafés", vindt Anciaux... | |||
Niet terecht |
![]() ![]() ![]() ![]() |
22 | 35.48% |
Terecht |
![]() ![]() ![]() ![]() |
40 | 64.52% |
Stemmers: 62. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik bedoel gewoon dat als je roken toelaat in school, je geen enkel been hebt om op te staan om bepaalde andere zaken te verbieden waaronder alcohol in school. En dan de hoofdzaak waar we het toch over eens zijn. Om inderdaad terug naar een eerlijke concurrentie te kunnen in de horecasector moet er misschien wel een algemeen rookverbod komen. En zelf maak ik me toch niet veel zorgen over geld dat de overheid niet zou krijgen of wel zou besparen. Er zal heus wel geld genoeg zijn altijd. Daar vindt de overheid wel oplossingen voor. ( wegenvignetten enzo ![]() En een kleine bijzaak: Man ik stoor me toch aan rokers op het perron. Maar ik stoor me nog meer aan het feit dat ik al rijk was geweest had ik aan al die mensen de wettige 50 euro boete mogen vragen. Er is geen enkele controle op die wet, geen enkele! Dus ja, als je een rookverbod algemeen wil uitvoeren ... dan moet daar ook controle op zijn. Voornamelijk de eerste tiental jaren gaat dat nodig zijn, daarna kan je dat afbouwen want dan wordt de waarde genormaliseerd binnen onze samenleving.
|
|||||
|
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In Sint-Lucas in Brussel zat er trouwens Jupiler in de automaten, dus pas op, zo gek is je idee nog niet. Citaat:
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Beide manieren zullen leiden tot een oplossing van het probleem, alleen is het laatste haalbaar en het eerste voor de meeste scholen niet. Dat is nu net wat bedoeld wordt met het utopische en dat in theorie alles inderdaad veel beter kan... maar je zit met een realiteit en die realiteit moet _altijd_ het uitgangspunt zijn.