actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 1st December 2004, 02:00
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student

Deed me denken aan deze...

PRINS FILIP BIJ DE VARKENS

Prins Filip bezoekt een boerderij en de pers is er natuurlijk bij. Een fotograaf maakt een foto in de varkensstal.

Zegt de prins: "Schrijf nu niet onder die foto 'Filip met de varkens' hé meneer de fotograaf."

Volgende dag staat de foto in de krant en eronder staat Prins Filip, derde van links.

Mja ik keek ook wel raar op toen ze er zo een hele heisa rond maakten op het nieuws. Persoonlijk begrijp ik de prins wel. Hij heeft al veel naar zijn hoofd (en familie) geslingerd gekregen de laatse jaren en ik denk dat de sprekwoordelijke druppel gevallen is. Net of jij het graag zou hebben dat ze jou en je familie in de pers wekelijks onderuit halen en beledigen. Los van de discussie natuurlijk of de monarchie moet afgeschaft worden... Dat is een heel ander topic...
Met citaat antwoorden
Oud 1st December 2004, 09:42
*Sara*'s Avatar
*Sara* *Sara* is offline
Registered User

Vrijheid van meningsuiting??

Dus, er is vrijheid van meningsuiting, maar niet als je tot de koninklijke familie behoort?
Van Gogh, Fortuyn, de Winter en dergelijken worden van her en der bejubeld omdat zij zich openbaar aftzetten tegen buitenlanders en er niet eens twee keer over nadenken voor ze racistische uitspraken doen, maar als Filip iets dergelijks doet staat België op stelten?
Hij, en zijn hele familie worden al jaren door het Blok (want het is niet omdat zij een andere naam hebben, dat ze veranderd zijn en dat ik ze anders moet noemen) belachelijk gemaakt en hij zou zich daar is niet één keer tegen mogen verdedigen?
Ik ben ook zeker geen royalist, voor mij hoeft heel dat koningshuis al lang niet meer, maar ik ben wel menselijk!

Akkoord, het koningshuis is hoofd van ALLE Belgen, maar zoals al herhaaldelijk is aangehaald, welke functie heeft die man echt? Heeft het feit dat hij zulke uitspraken doet ook maar enige invloed op het bestuur van het land? Volgens mij zeker niet. Bovendien leven we in een democratie, waar ons land (en dus ook ALLE Belgen) vertegenwoordigd wordt door volksvertegenwoordigers. ALs zij zich aan zulke uitspraken mogen botvieren, dan mag een man als Filip, die uiteindelijk geen enkele reële macht heeft, dat van mij gerust ook!

Laat al die media-aandacht er rond toch! Zijn er echt geen belangrijkere dingen gaande in de wereld?
Met citaat antwoorden
Oud 1st December 2004, 13:11
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen

Stuur een bericht via MSN naar katleen
Citaat:
Dus, er is vrijheid van meningsuiting, maar niet als je tot de koninklijke familie behoort?
Daar ben ik het dus volledig mee eens! Hier werd een week geleden nog druk gediscussieerd over de vrije meningsuiting (dan in het voordeel van het vlaams belang) en nu als er iets slechts gezegd wordt mag dat niet! Waar zitten jullie dan met de vrije meningsuiting! Mag een prins geen mening hebben? Het gaat ten slotte ook over zijn België waar hij binnen enige jaren voor verantwoordelijk is!
Oud 1st December 2004, 20:58
Jochen Jochen is offline
Registered User

Bijna alle Walen vinden dat de kroonprins gelijk heeft, ik sluit mij volledig aan bij de Walen. (Misschien omdat ik uit Limburg kom, den uithoek van Vlaanderen)
Ik heb twee Waalse nonkels en moest België ooit uiteenvallen, wat ga je dan doen met die mensen? Uit Vlaanderen zetten, terwijl ze getrouwd zijn met een Vlaamse? en wat gaan ze met Brussel doen, vechten zoals in Israël en Palestina? Een muur rond bouwen zoals de Russen met Berlijn hebben gedaan?
Ik zou mij doodschamen mocht er ooit op mijne pas de Vlaamse nationaliteit komen te staan.
Dus lang leve Prins Filip
Oud 1st December 2004, 21:58
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Citaat:
Orgineel gepost door Jochen
Bijna alle Walen vinden dat de kroonprins gelijk heeft, ik sluit mij volledig aan bij de Walen.
Ja, wat een verrassing! Wat de Walen over het Vlaams Belang vinden, heeft geen invloed op ons.

Citaat:
(Misschien omdat ik uit Limburg kom, den uithoek van Vlaanderen)
Ach, trek het u niet aan.

Citaat:
Ik heb twee Waalse nonkels en moest België ooit uiteenvallen, wat ga je dan doen met die mensen? Uit Vlaanderen zetten, terwijl ze getrouwd zijn met een Vlaamse?
Nee, wie zegt dat die mensen hier niet meer binnen mogen? Ik denk niet dat iemand dat hier gesuggereerd heeft... Het komt er maar op neer dat de Walen vanaf dan op eigen benen moeten staan. Als jouw nonkels hier wonen, dan zegt toch niemand dat zij hier opeens zouden moeten vertrekken?

Citaat:
en wat gaan ze met Brussel doen, vechten zoals in Israël en Palestina? Een muur rond bouwen zoals de Russen met Berlijn hebben gedaan
Nee. Wat met Brussel? Dat zien we wel als het zover is, maar als u zo lang niet kan wachten, zoek dan maar naar één van de tientallen theorieën die je vast en zeker wel kan vinden op websites van de N-VA, de VVB en consoorten.

Wat vindt u trouwens van de keuze aan de Brusselaars zelf over te laten bij een eventuele splitsing?

Citaat:
Ik zou mij doodschamen mocht er ooit op mijne pas de Vlaamse nationaliteit komen te staan.
Maar u bent vrij om te gaan wonen waar u wil. Als u liever de Waalse (of nog een andere?) nationaliteit hebt, dan is er niemand die u daarvoor iets in de weg legt.
Oud 4th December 2004, 13:26
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

poll op HLN

Op de website van HLN staat er een poll:

Is prins Filip zijn boekje te buiten gegaan door zwaar uit te halen naar Vlaams Belang?

Ja
56.9%

Nee
41%

Geen mening
2.1%

Dit toont dus wel aan dat de meerderheid van de Vlamingen(of toch alleszins iedereen die gestemd heeft) vindt dat het eigenlijk niet kan dat Prins Filip zo uithaalde naar het VLaams Belang.
Oud 5th December 2004, 17:01
*Sara*'s Avatar
*Sara* *Sara* is offline
Registered User

Ik ben blij dat je het zelf hebt over "iedereen die gestemd heeft", want ik heb (had) bijvoorbeeld nog niet gestemd. En het is natuurlijk ook wel zo dat er niet bij vermeld staat hoevel mensen het WEL gedaan hebben en je dus eigenlijk geen besluit kan/mag vormen op basis van deze uitslagen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:58.