![]() |
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Af en toe een joint kan geen kwaad. Dat is net zo met alcohol. Het is vanaf het moment dat ge dagelijks gaat gebruiken en nodig hebben dat het een verslaving wordt. Over het al dan niet meer/minder verslavend effect tegenover roken of alcohol kan ik me niet uitspreken. Toch denk ik zelf dat joints eerder tot softdrugs behoren. Ik merk wel dat joints in onze samenleving veel minder sociaal aanvaard zijn dan bv. alcohol. (hoewel effect van alcohol erger kan zijn). Ik geloof er niet in dat je met een anti-houding minder gebruikers gaat creëeren. Waarom iemand veroordelen vol afschuw die één maal in de maand een joint rookt en hier geen maatschappelijke overlast mee bezorgd? Zelfs afkeur van persoonlijkheid omwille van één joint gebeurt op dit ogenblik... Bovenstaande houding vind ik zelf niet geschikt voor een goeie preventie. En dat is net wat ik noodzakelijk vind. Bij mij roept de titel van het artikel een verkeerd beeld op, een beeld dat de maatschappelijke situatie verslechtert. Voor mij houdt dit geen goede voorlichting in. Vandaar mijn reactie! |
|
||||
|
||||
Citaat:
Citaat:
En: Citaat:
Citaat:
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
De verslaving van cannabis ligt voor een deel bij het aantal joints je rookt maar er wordt toch een belangrijke factor vergeten.
Namelijk de zogeheten "nederwiet". In marhiuana zit een producten genaamd TCH's. Vroeger schommelden deze waarden rond de 5 tot 8 procent. Door selectieve kweek is dit zwaar evranderd. De waarde van de "kwaliteitsproducten" van vandaag gaan deze waarden tot 30 procent. Dit is wat deze drug juist zo gevaarlijk maakt. Het efeect is door deze stijging van TCH's veel groter dan vroeger. De psychologische afhankelijkheid komt hierdoor dus veel sneller. Want zoals iedereen weet kan je in tegenstelling tot nicotine en alcohol en andere drugs niet lichamelijk verslaafd worden aan marihuana. Bij opnames met problematische verslaving is cannabis nu na heroine de tweede belangrijkste factor geworden. Ik denk dat er veel kan verholpen door een wetgeving in Nederland die grenswaardes instelt voor TCH waarden in marihuana. |
|
||||
|
||||
THC bedoel je?
![]() Ik denk dat zelfs een wetgeving rond drugs in Nederland al zou helpen ![]()
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
Het word allemaal een beetje opgeblazen door verschillende personen denk ik
|