![]() |
|
|
|||
|
|||
Jupiler
Een pintje (liefst wel Jupiler
![]() Echt overdrijven is nooit goed. ![]() Maar is het niet beter af en toe eens een pintje te drinken, wat zelfs gezond is, dan dat je met andere dingen start. Ik bedoel, een pintje is niet het einde van de wereld, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. |
|
||||
|
||||
Is alcohol verplicht om plezier te maken ?
Ik hoor veel te vaak : "Aah, we hebben eens een avondje vrij, we gaan zuipen". Dan denk ik : "Je doet maar, daag...
![]() Ik zit 'savonds natuurlijk ook niet altijd thuis en ga ook wel eens op café en heel af en toe naar een fuif. Ik kan u met trots zeggen dat ik nog nooit echt bier gedronken heb, enkel kriek. Ik kan u met nog meer trots zeggen dat ik zonder die 'pintjes' ook plezier heb beleefd aan die avonden. Eenmaal je aan het drinken bent en 'plezier' hebt, kan dat volgens mij wel eens snel ombuigen naar een nachtmerrie. Zeker als je met de auto bent. In die context zou ik als lid van de Responsable Young Drivers willen zeggen : "Bob aan het stuur!" Wat alcohol kan geen kwaad als het met mate gebruikt wordt, maar de opvatting dat alcohol noodzakelijk is op een fuif of café keer ik genadeloos de rug toe.
|
|||
|
|||
Ik vind dat er niet veralgemeend mag worden, de mense die vaak pintjes drinken zeggen: "Hoe kan je nu plezier maken zonder drank", en de mensen die nog nooit een pint aangeraakt hebben zeggen: "Ik vind het zielig dat je je niet kan amuzeren zonder drank". Beide uitspraken zijn zeer sterk veralgemeend. Zelf drink ik ook regelmatig een pint, maar dit hoeft toch niet altijd slecht of dronken af te lopen? Bier kan ook gewoon lekker zijn. En ja, de meeste mensen worden wat losser van drank, maar zolang het er niet elke week over gaat zie ik toch geen enkel probleem? En de mensen die niet graag bier en dergelijke drinken, ook goed..
|
|
|||
|
|||
Universiteit Antwerpen neemt maatregelen
UA pakt drinkgedrag van studenten aan
De Universiteit Antwerpen wil volgend academiejaar starten met een alcohol- en drugsbeleid voor studenten. Het plan komt er nadat uit een onderzoek van de UA enkele maanden geleden is gebleken dat een op de tien mannelijke studenten tekenen van problematisch alcoholgebruik vertoont. Maar liefst een op de zes gaat zich minstens een keer per week te buiten aan comazuipen. Bron: Gazet van Antwerpen 11/12 : http://www.gva.be/Antwerpen/2000/artikel.asp?art={EAA3F675-0CC2-414E-8CE3-C76B59744C24} |