actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th October 2007, 13:04
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User

Ik denk dat er nu meer zinloos geweld in de wereld is dan vroeger en daarom moet daar iets aangedaan worden, maar wat??
Ik vind het ook een schande dat men voor zoiet onbenulligs als een sigaret geweld moet gebruiken. Je voelt je nergens meer veilig, en voor meisjes is het nog iets erger. Ik woon in een smal straatje achterin en in die straat is er ook geen verlichting. Ik ben nu veel banger dan vroeger om door mijn straat te rijden.
Met citaat antwoorden
Oud 19th October 2007, 13:32
Sanne.Etienne Sanne.Etienne is offline
Registered User

Zinloos geweld

Wat mij zojuist afschrikte was, dat ik helemaal niet meer schrikte van dit artikel. Het is in België stilletjes aan een gewoonte om zinloos geweld te plegen. Voor sigaretten, voor een mp3-speler, een blikje bier... Ik snap niet zo goed waarom mensen tegenwoordig zo gefrustreerd zijn, want dat zijn ze duidelijk wel. Waarom kan je geen half uurtje meer wachten tot je zelf sigaretten kan gaan kopen? Komen die mensen dan zoveel te kort in hun leven? Misschien kennen ze gewoon geen waarden en normen meer omdat ze die zelf nooit meegekregen hebben van thuis. Mij blijft het een raadsel maar ik zou het allesinds heel fijn vinden dat dit stopt. Ik denk wel dat ik 1 oorzaak kan bedenken: Vroeger was men op school veel strenger, hadden de lessen godsdienst meer betekenis en luisterde jongeren nog naar volwassenen.. Dat is nu verleden tijd en ze doen maar op. Staat hen iets niet aan, oke dan kloppen we er maar op.
Met citaat antwoorden
Oud 19th October 2007, 18:42
Sofie Daems Sofie Daems is offline
Registered User

Ik ga helemaal akkoord met het antwoord van Sanne. Het is gewoon een trend aan het worden. Kicken sommige jongeren er op om anderen te domineren en ze af te slagen? Het is zooo belachelijk waarom dit gebeurt: voor een sigaret! Hoe hopeloos ben je dan wel niet?!
Met citaat antwoorden
Oud 19th October 2007, 19:42
nathalie.laureys nathalie.laureys is offline
Registered User

Het is verschrikkelijk dat men voor zulke onbenulligheden zomaar iemand afslaat. Ik durf ’s nachts ook steeds minder alleen op straat komen. Vroeger werd er wel vaak gevochten op straat, na een café ruzie. Toen waren het man tegen man gevechten. Nu komen er steeds meer wapens bij te pas, dit zorgt vaak voor een dodelijke afloop.
Ik vind dit zeer spijtig.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:33.