actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 23rd October 2007, 13:32
s5052345's Avatar
s5052345 s5052345 is offline
Sven Raymaekers

Reactie op artikel stoppen met roken

Ik hoop dat het allemaal waargemaakt wordt.Roken is men nu echt aan het bannen uit de samenleving en dit is het logische gevolg ervan en men kan dat toch alleen maar toejuichen.Het is een zeer goede zaak ook voor de cijfers van de volksgezondheid en dit kan er ook voor zorgen dat het aantal kankers te wijten aan roken achteruit gaat. Laat ons gewoon hopen dat het allemaal waargemaakt wordt want dan zijn we pas echt goed bezig
Met citaat antwoorden
Oud 23rd October 2007, 19:12
jan.dufraing jan.dufraing is offline
Registered User

Willen stoppen is nog iets anders dan echt stoppen.Er zijn mensen die "willen stoppen" maar dit eigenlijk niet zelf willen maar omdat de druk van hun familie of vrienden te groot wordt.Zo is mijn vader ook hij is al zeker 30 keer gestopt. Maar achter onze rug rookte hij verder. Hij kocht toen ook van die pleisters. Maar ze haalden niets uit want als de echte wil er niet is zal je nooit kunnen stoppen. Dat de prijs een factor is om te stoppen kan wel zijn. 5euro per pakje is echt wel veel. Voor een ketting roker is dit bijna 2000euro per jaar.
Met citaat antwoorden
Oud 24th October 2007, 21:39
Smolders.Lizzy Smolders.Lizzy is offline
Registered User

Thumbs down

Ik als anti-roker ben dus echt blij dat er een groot aantal personen gestopt zijn met roken. Ook al hebben sommigen niet de juiste reden. Ik vind dat het verbod voor roken in horecazaken een heel goed iniatief is. Maar dit zou in de toekomst wel eens wat beter mogen toegepast worden. Dat roken heel erg schadelijk is voor de gezondheid moet ik jullie niet vertellen. Waarom ik zo hard tegen ben? Omdat ik al iemand hierdoor veel te vroeg ben kwijtgeraakt. Aan roken zijn echt grote gevolgen verbonden, maar niet iedereen wil dit inzien. Ten eerste verhoogt het de kans op longkanker. Ten tweede kan het een chronische hoest veroorzaken. Ten derde er zullen een aantal mensen afhaken als ze je moeten kussen ! Kortom het is gewoon niet gezond, want er zijn natuurlijk nog veel meer gevolgen dan diegene die ik opgesomd heb. Ik vind dat ze de prijs van een pakje sigaretten nog duurder mogen maken als dit een manier is om iedereen te doen stoppen!! Met wat ik hier neergeschreven heb hoeft niet iedereen akkoord te gaan. Het is gewoon een manier om mijn frustratie eens kwijt te kunnen.

Lizzy
Met citaat antwoorden
Oud 24th October 2007, 22:03
jonas.de.ceulaer jonas.de.ceulaer is offline
Registered User

Ik ben blij dat veel Belgen nu willen stoppen met roken. Ik vraag me af hoeveel van die Belgen stoppen omwille van de antitabakswet en niet omwille van het feit dat het ongezond is. Ik ben er wel van overtuigd dat de maatregelen tegen het roken zeker hun werk hebben gedaan. Ik vond het idee van een antitabakswet gewoon fantastisch en ik ben blij dat het zijn vruchten begint af te werpen. Ikzelf ben niet-roker en dus ben ik zeker
opgelucht dat ik nu in een restaurant kan komen zonder de gratis sigarettenrook. Ik vond het altijd bijzonder onsmakelijk wanneer je eet, de persoon aan de tafel naast jou een sigaret rookt. Ik begrijp ook wel dat er enkele cafés zijn die de wet niet strikt toepassen omdat ze hun klanten niet in de kou willen laten staan. Sommige caféhouders doen dit omdat ze bang zijn om klanten te verliezen. Ik kan erin komen dat,omwille van de antitabakswet, rokers zich niet meer welkom voelen in het café. Het blijkt dat de financiële ingreep het beste middel is. Mijn ouders zijn al 6 jaar gestopt met roken, op pure wilskracht. Ik ben dan ook zeer blij dat ze gestopt zijn. Hoewel ze het niet altijd even makkelijk hadden, vooral in het begin. Zo beseffen zijn nu dat met het geld, dat ze normaal uitgeven aan sigaretten, nu eens een reis kunnen maken.

Het is zeker positief dat meer en meer Belgen willen stoppen met roken.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:52.