![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik vind dit ook een fantastisch initiatief! Ik hoop dat voldoende studenten de moeite kunnen opbrengen om zo'n groententas te gaan halen. Groenten en fruit zijn zo belangrijk, zowel voor lichaam als voor geest. Eens het voor een kotstudent een gewoonte geworden is om dagelijks minstens één gezonde maaltijd te bereiden zullen ze dit niet meer kunnen missen. Anderzijds is het zeer makkelijk om een kant-en-klare-maaltijd op te warmen. Maar aangezien concentratie voor de studie belangrijk is, is het van groot belang dat studenten de nodige vitaminen binnen krijgen.
|
|
||||
|
||||
De groententas! Wat een tof initiatief. Ik heb al van veel mensen gehoord, die op kot zitten, dat ze vaak niet zo gezond eten. Te weinig tijd, geen zin, ... Een afhaalmaaltijd is vaak een makkelijke oplossing. Maar niet zo gezond! Daarom is de groententas een goed initiatief! Misschien zijn de kotstudenten zo wat sneller geneigd een stukje fruit of een stukje groente te eten.. Dat zal de toekomst uitwijzen, maar toch vind ik het een tof initiatief!
|
|
||||
|
||||
Geweldig idee, maar toch denk ik dat het niet zal slagen. Veel mensen houden volgens mij toch nog altijd van gewoonte en gemakkelijkheid. Ze gaan dus nog altijd sneller naar een frituur of pitabar gaan dan naar die afhaalpunten.
Ik probeer alle dagen een paar stukjes fruit te eten en ik hoop voor de groenteboeren dat de Leuvense studenten dat ook gaan proberen en dat het project zal slagen maar ik vrees er voor. |
|
|||
|
|||
Wauw, mooi initiatief!
Maar inderdaad, zoals de meesten onder ons vrees ik ook voor de slaagkansen van deze gezonde actie. Maar toch, elke dag frieten of pita zou ik niet echt zien zitten moest ik daar op kot zitten.. We zullen wel zien hoe dit evolueert, of het wel degelijk werkt.. |
|
|||
|
|||
Een goed idee, het gaat in ieder geval de studenten aansporen om tegen een gunstige prijs goedkoop te eten.
|
|
|||
|
|||
Goed initiatief, maar ik denk dat de slaagkansen niet zo hoog zijn.
Tenzij ze in elke inkomhal van de school gaan staan (wat natuurlijk niet te doen is), want ik denk niet dat er veel studenten naar 1 van de 3 punten gaat rijden als het te ver is voor hen. Ikzelf zou het nooit doen, tenzij het geen standaardpakket is, want ik KIES liever mijn fruit en groenten zelf. |
|
|||
|
|||
Gezond eten is iets wat er bij de gemiddelde student al vlug overschiet. Pizza, kant-en-klare maaltijden, soepjes in poedervorm zijn bijzonder in trek bij studenten. Volgens mij komt dit omdat er geen tijd genomen wordt om te koken.
Deze groententassen zijn een heel goed initiatief maar ik vraag mij af hoe dit practisch in zijn werk gaat. Moeten die studenten die pakketten op voorhand bestellen? Het lijkt mij logisch want anders zit men toch met een overschot en met verse producten lijkt me dat niet evident. Als men de volgende dag de overschotten verkoopt, zal de omzet vlug dalen! |