![]() |
|
|
||||
|
||||
campagne voeren
ik vind het wel erg dat je dat op die leeftijd al moet doen. normaal begin je hier aan rond je zestien, en dan is het nog niet zo'n goed idee. men moet gewoon meer acties voeren om hier een einde aan te maken. een preventie in de klas houden of zo.
ook vind ik dat men er gewoon voor moet zorgen dat kinderen van onder de 16 niet aan drank mogen geraken. dit is ook een verantwoordelijkheid van de ouders en van de maatschappij. als een volwassen man drank verkoopt aan een kind van 13 jaar, hoe slecht ben je dan bezig. |
|
||||
|
||||
ik ben beginnen uitgaan op mijn 15 als ik toen zat zou zijn aangekomen ik denk niet dat ik voor het eerst zou mogen uitgaan. Mijn pa vindt het niet zo erg als ik is een keer zat ben zolang het maar niet elke week is. Anders krijg ik een preek en nja als het echt te erg wordt zou ik niet meer mogen uitgaan. dus het ligt misschien ook wel een deel bij de ouders. als ze hun kinderen in het oog houden en het ze duidelijk maken zal dit misschien ook al wel helpen. al zat dit waarschijnlijk wel niet bij iedereen helpen. Alle beetjes helpen zeker.
|