![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Hoe zou u reageren als uw tienerdochter een relatie begon met een man van 27? | |||
Toch wel wat ongerust.. |
![]() ![]() ![]() |
59 | 92.19% |
Niks aan de hand... |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7.81% |
Stemmers: 64. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Als deze jongeman Tom Boonen zou noemen da zou ik wel iets door de vingers willen zien
![]() |
|
|||
|
|||
Ik denk dat het wel logisch is da de meeste ouders wat ongerust zijn. Ook al heb je een lief van dezelfde leeftijd, je ouders zijn (toch in het begin) meestal een beetje bezorgd of hij wel goed voor je is. Dit kan snel over zijn, als ze het met hun eigen ogen zien. Als de verliefdheid voorbij is, en de ouders zien dat het toch een serieuze en oprecht relatie is, draaien ze misschien wel bij, en vinden ze het leeftijdsverschil misschien geen probleem meer. Toch vind ik het op deze leeftijd nog een vrij groot verschil, zoals hier al gezegd werd denken beide mensen waarschijnlijk toch aan andere dingen. Op liefde staat geen leeftijd, maar ik ben er zeker van dat weinig mensen deze relatie een kans geven, terwijl ze voor hetzelfde geld wel blijft duren.
|
|
|||
|
|||
Ik zou ook ongerust zijn. Jente zegt: later kijkt men niet meer naar het leeftijdsverschil, dat is waar en er is wel een reden voor denk ik. Op een latere leeftijd wordt er verondersteld dat je allebei volwassen bent. Het meisje van 16 is denk ik onder de indruk dat iemand als Tom Boonen haar graag heeft en dus is het aanbod nog al moeilijk af te slaan. Tom daarentegen zou beter moeten weten.
|
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
Ik denk dat je als ouders zeker ongerust gaat zijn. Kun je je tienerdochter aan een persoon van 27 toevertrouwen? Leeftijd speelt geen rol... zolang het maar klikt tussen 2 personen. Maar toch... Ik zou als ouder toch een zekere "controle" uitvoeren op hun relatie. Gedurende enkele weken beide goed in het oog houden. Je weet nooit welke "behoeftens" de persoon van 27 heeft t.o.v. je 16-jarige dochter. Als ik na een tijdje merk dat wel "snor" zit, dan gun ik hun die vrijheid wel om te doen en te laten wat ze zelf willen!
|
|
|||
|
|||
![]() Ik sta er allesinds niet voor te springen om dit tafereel mee te maken. Dan mag mijn dochter nog met de dikst betaalde voetballer thuiskomen. Een warm welkom zal er niet bij zijn. Hetgene waar we hier rekening mee moeten houden is dat we spreken over een volwassene en een puber. Hun mentaliteit verschilt nog op zo veel vlakken. En al bestaat er nog steeds het gezegde dat een man nooit volwassen wordt, al snel zal er een grote kloof ervaren worden tussen hen wanneer de gesprekken wat verder gaan dan simpele verliefde praat. Maar uiteindelijk hoop ik gewoon dat mijn dochter door haar opvoeding slim en wijs genoeg is om zelf de juiste beslissingen te maken, want het verbieden zou de situatie alleen maar verergeren.
|
|
|||
|
|||
Wel ik zou toch wel ongerust zijn, 16 jaar is nog een puber!! Een mens in ontwikkeling, die weet ook nog niet altijd was die wil en wat niet!!
Ok goed, op liefde staat geen leeftijd, maar ik vind dat dit een uitspraak is die geldt voor volwassenen, niet voor meisjes van 16 jaar, voor hen gaat er nog een hele wereld opengaan... |
|
|||
|
|||
Misschien komt dit wel eens vaker voor, maar omdat de mannelijke helft van dit koppeltje toevallig ons "Tommeke Boonen" is, is er hier veel heisa rond. Ik denk dat de meeste ouders wel hopen dat hun dochter pas rond haar 18de aan relaties begint, en dan liefst nog met een leeftijdsgenoot natuurlijk. Maar ik begrijp best wel dat er soms wel eens uitzonderingen zijn, maar waarom zouden die gedoemd zijn om te mislukken? Het is inderdaad een groot leeftijdsverschil maar alles hangt ervan af hoe volwassen dat meisjes al is, of hoe onvolwassen Tom Boonen natuurlijk... Het is inderdaad vreemd, en ik hoop ook wel dat dit niet zal voorkomen bij mijn eigen kinderen later. Maar ik wil hen toch een kans geven, we mogen dit niet direct als slecht beoordelen. Zolang dat meisje en Tom en hun families er zich goed bij voelen, en ze niet te snel gaan met de relatie en het meisje geen dingen doet waar ze nog niet klaar voor is, vind ik dit probleem net iets minder erg dan al die andere slechte dingen die er in de wereld gebeuren! Het is hun keuze, en als ze erachter staan is dat voor mij ok! We leven trouwens nog steeds in een vrij land niet? Al moet ik wel toegeven dat ze er misschien iets beter aan hadden gedaan om de relatie nog even geheim te houden, Tom Boonen wordt nu ook niet dag en nacht achtervold door de pers hé?!
|